КЗК глоби производители на олио с 2 млн. лв.


КЗК глоби производители на олио с 2 млн. лв.
Снимка:

456

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила глоба от 2 млн. лв. на производители и дистрибутори на слънчогледово олио, става ясно от съобщение на сайта на комисията. От институцията информираха, че са глобили десетина фирми, договаряли се помежду си за цени на бутилираното олио.

Най-малката санкция за картелното споразумение е на стойност малко над 91 хиляди лева, а най-голямата – близо 630 хиляди. Нарушението е извършено от Калиакра АД , Бунге Зрт – Унгария, Бунге Румъния Срл, Гама-Ник-Митев-2004 ЕООД, Теодоро Бабаров-Клио Комерс , Д и Д Комерс Енд Диливъри ООД,  Лъки 2003 ООД, Вучко 2-Братя Вучкови и Сие СД.

Производството е образувано по повод извършен секторен анализ на конкурентната среда на двата взаимосвързани пазара за производство и търговия с маслодаен слънчоглед и олио. Предмет на проучването е поведението на предприятията при сключване на договорите за дистрибуция на едро, обясниха още от КЗК.

Проучването установило, че договорите между доставчиците и дистрибуторите са напълно идентични по съдържание, като е налице механизъм за определяне от доставчиците на цени за препродажба, с конкретни стойности за различните нива на реализация на продуктите. За спазване на зададените цени са въведени стимули под формата на отстъпка за дистрибутора.

Спазването на механизма се контролира и санкционира с прекратяване на договора и неполучаване на допълнителни отстъпки от дистрибуторите. Договорите за дистрибуция на практика формулират конкретното задължение на дистрибуторите да спазват препоръчителните цени за препродажба. При така въведения механизъм за определяне на цени се постига контрол при ценообразуването по цялата верига на реализация на продукта от ниво доставчик до крайния клиент.

КЗК счита, че създаденото задължение за спазване на цената за препродажба, комбинирано с възможността за санкциониране на неспазването на това задължение, налага извода, че контрагентите се съгласяват да фиксират цени за препродажба. Непосредственият ефект от този механизъм е елиминирането на ценовата конкуренция между дистрибуторите и косвено повлияване в значителна степен на цената към потребителя.

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички