'King Arthur flour' („Брашното на крал Артур“) винаги е правила нещата по малко по-различен начин от обичайното. 225-годишната компания става притежание на своите служители през 1996 г. В момента има трима изпълнителни директори – един с ресор финанси, друг с ресор маркетинг и трети, които се занимава с човешките ресурси. Предлага на работниците безплатна храна. Стресът сред тях пък е значително по-нисък от средното в други предприятия. А печалбите на компанията за 2014 г. са над 100 млн.долара – ръст от 5,4% за година. Как се случва това?
Според компанията успехът е в резултат от фокуса върху доброто отношение към служителите, пише Inc.com. Такъв фокус има още от времето, когато е била семейна фирма, продължава да се поддържа и след като се превръща в корпорация.
Политиките на 'King Arthur flour' не са само на думи. Работниците ѝ могат да си споделят задълженията, имат изцяло гъвкаво работно време и възможности за работа от вкъщи, 40 часа платен доброволен труд на година, безплатни професионални курсове. Покриват се разходите им за здравни грижи и за грижи за децата. Ако някой служител реши да ходи на терапия за отказване на тютюнопушеното например, за нея също се отпускат фирмени пари. По-ниско платените служители получават хранителни продукти. В офиса има безплатен фитнес с уроци по различни спортове, както и места за забавление, джаги и др. Предлагат се и множество интересни обедни семинари.
А какви ще бъдат следващите 225 години за 'King Arthur flour'? “Едва ли можем да предположим в каква бизнес среда ще се намираме и ще бъдем ли конкурентни, но едно е сигурно – служителите и професионалната ни култура винаги ще бъдат в центъра на това, което правим“, заявява финансовият изпълнителен директор Ралф Карлтън.
Коментари