Клиентите се хранят според темпото


Клиентите се хранят според темпото
Снимка:

Следващият път, когато хапвате навън, обърнете внимание на музикалния фон – може да ви повлияе повече, отколкото предполагате. В проучване на психолога Чарлс Арени от австралийския университет в Сидни за това как музиката въздейства върху клиентите по време на вечеря участие вземат мениджърите на 90 ресторанта. Отговорите им варират, но управителите са единодушни по следните 5 основни точки:

1. Клиентите се хранят според темпото

Колкото по-бърза е музиката, толкова по-бързо се храните и вие. Проучването сочи, че вечерящите подсъзнателно синхронизират скоростта си на ядене с темпото на песента, която звучи в дадения момент. Оказва се, че много собственици на ресторанти използват музикалното темпо, за да контролират потока от клиенти – пускайки забързани ритми в пиковите часове и съответно по-бавни мелодии, когато има свободни маси и не е натоварено.

2. Тишината е смъртоносна

В дисонанс с настроението и живата атмосфера, които музиката придава в един ресторант, тишината може да направи мястото да изглежда неприятно празно. От друга страна, тишината може да бъде приемлива и дори атрактивна, стига ресторантът да е разположен на китно място в планината на фона на птичи песни.

3. Музиката кара клиентите да стоят малко по-дълго

„Има един господин на около 60 години .. всеки път, когато пуснем АББА, той остава докато АББА не свърши!” Въпреки, че това не е валидно за всеки един клиент, проучването показва, че хората са склонни да останат повече време, ако звучи определена музика за фон.

4. Циркадните ритми играят роля за ефективността на музиката

Ритъмът, с който цъка биологичният ви часовник, оказва влияние върху възприятията за музика. Ако по време на закуска, например, чуете силен хеви метъл, това едва ли би била най-подходящата музика за това време на деня и с тази сила на звука. Това, разбира се, е въпрос на личен избор, но като цяло е много важно каква ще бъде музикалната селекция в определена част от деня. Тази общовъзприета теория не е подкрепена от научно изследване, но се прилага на практика в много целодневни ресторанти.

5. Музиката може да насърчи или обезкуражи неуместно поведение

Отново и отново, класическа музика се цитира като начин да спечели благоразположението на хората, а хард кора подстрекава размирици. Въпреки че е клише, това е свидетелство за емоционалната сила на музиката.

Но дори ресторантът да се представя перфектно по всички горепосочени параграфи, дали желаният от мениджърите ефект би бил постигнат, ако озвучаването не струва?

Качеството на звука е изключително важен фактор за комфортната обстановка в заведението. Музиката може както да направи общуването и прекарването по-приятно, ако системата е добре проектирана и е качествена, така и да развали цялата атмосфера, ако е дразнеща или трябва да се надвиквате с нея. Акустичният фон допринася много за цялостното преживяване на клиента.

При озвучаването на един ресторант, е важно музиката да не се натрапва, да не пречи на посетителите да се насладят на ястията и обстановката, като същевременно се изисква равномерно покриване на площта и максимално добро звучене в целия честотен диапазон.” Това споделя Добромир Добрев, изпълнителен директор на Everything But The Box – единтвената българска компания успешен производител на бутикови озвучителни тела от High End клас.

Така че, добрите мениджъри освен на музикалния подбор, трябва да обърнат внимание и на избора на тонколони, уповавайки се на три основни елемента: качество на звука, качество на изработката и качество на дизайна, обобщават от варненския ресторант-винарна Di Wine.

Безпогрешното озвучаване не би било оценено достатъчно високо, ако кухнята не е на ниво.

 

  • Етикети:

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.72168
  • GBP
    1
    2.27758
  • JPY
    100
    1.20745
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички