Български компании в областта на хранително-вкусовата промишленост и производството на напитки и минерална вода са най-желаните партньори за бизнес за китайските компании, обяви председателят на Българско-китайската търговско-промишлена камара Виктор Азманов.
Той представи възможностите за търговия и съвместни производства с азиатската страна на кръгла маса, чийто домакин бе областният управител Коста Базитов.
По думите на Азманов в момента има китайски компании, които искат да преместят производствата си у нас. Дейностите им са в сферата на производството на зеленчукови консерви, на яхти, оранжерийно производство, отглеждане на фъстъци.
Вече е създадена търговска марка, която обединява всички български продукти, предназначени за китайския пазар, посочи Азманов, подчертавайки, че съвместното представяне не означава загуба на фирмената идентичност.
Той уточни, че чрез общата марка се преодолява един от сериозните проблеми за родния бизнес - количеството на стоките, които са необходими за пазара в азиатската република. Срокът на годност на продуктите за експорт трябва да бъдат поне шест месеца.
Азманов призова българския бизнес за повече инициативност за установяване на търговски отношения с китайски компании. По думите му, партньорства могат да се реализират във всички сфери на икономиката.
Коментари