Работиш здраво! Имаш страхотна бизнес идея, разходите са изчислени и сайтът ти вече е готов. Всичко изглежда готово, но нещо липсва…
Точно така, нямаш достатъчно качествени клиенти..
Едно от основните неща, които новите онлайн предприемачи подценяват са продажбите. Ако нямате достатъчно заинтересовани клиенти и силно онлайн присъствие, ще е много трудно да успеете в продажбата на вашите продукти и услуги.
За щастие, това не е толкова трудно колкото звучи. В интернет пространството има доста техники и стратегии, които можете да приложите и да увеличите своите продажби, въпросът обаче е кои от тях са наистина ефективни? Нека разгледаме няколко:
Подобрете вашето съдържание
Най-вероятно всички сте чували, че съдържанието е "кралят" в маркетинга и може би Ви се струва малко банално. Но има причина за това. Правилното съдържание може да позиционира вас и вашия бранд като водещ в индустрията.
Ако трябва да се задълбочим повече, най-важното нещо в маркетинга със съдържание е създадените материали да имат силата да привлекат вниманието на потенциалните клиенти и да ги убедят, че вашата компания е решението на техните проблеми.
Силната страна на този вид маркетинг е, че можете да го правите сами в началото. Все пак, вие сте специалист и знаете почти всички свързано с вашия продукт или услуга. Ключът към успеха е да представите вашите знания в полезен и лесно разбираем вид на правилната аудитория. Това може да се изрази в създаването на статии, снимането на видео съдържание или записването на аудио. Можете да изберете това, което Ви се отдава най-много и да започнете от там. Обикновено повечето компании залагат на писмено съдържание, защото е по-лесно да се възпроизведе и не изисква умения за говорене пред хора, скъпа техника и монтаж на кадри. Също така се разпространява лесно – можете да публикувате текстовете си като постове в социалните мрежи, като публикации във вашия сайт или в други сайтове, да ги изпращате под формата на имейли и много други начини.
Щом започнете редовно да създавате полезно съдържание, то ще забележите, че интересът на клиенти към вас ще нарасне значително и самите клиенти ще Ви уважават повече, защото имате авторитет във вашата ниша, благодарение на съдържанието, което създавате. И не на последно място, това е чудесен начин да завързвате бизнес контакти с хората от вашата индустрия и сходни индустрии.
Всичко това разбира се звучи чудесно и ще Ви помогне значително, но веднага щом започнете да виждате, дори и минимални резултати е добре да потърсите професионален копирайтър. Защото това е дейност отнемаща значително време, време което можете да оползотворите по-добре. Добрите копирайтър могат да надградят значително вашите текстове, да подбират по-добри заглавия и да дават идеи за съдържание. Така, вие ще произвеждате по-качествено съдържание и ще имате повече свободно време за основната Ви дейност.
Повечето добри копирайтъри таксуват сериозни суми, но има различни сайтове като Upwork и Guru, където можете да откриете доста талантливи писатели на подходящи цени. Просто бъдете сигурни, че кандидатите са добри и имат успешни предишни проекти.
Давайте безплатно от сърце
Малко хора успяват да устоят на нещо безплатно. Желанието за получаване на нещо в замяна на нищо е в природата на човека и носи чувство на удовлетвореност.
Успешните бизнеси използват това много умело и знаят, че голяма част от приходите от един клиент се печелят след две или три транзакции с него, много рядко от първата. Поради тази причина, много често срещате "безплатни" оферти в онлайн пространството. Подобни оферта могат да бъдат: подаръци, безплатна услуга или мостри.
Ако сте изключително убедени в качеството на вашия продукт или услуга, това може да е страхотен начин да спечелите нови клиенти. Този метод работи, защото хората могат без риск да тестват вашето предложение. След първия опит обаче, ако продуктът или услугата наистина ги удовлетворява, те ще станат редовни и скъпо плащащи клиенти. Така, вие ще си възвърнете първоначалната инвестиция и ще спечелите дълготраен клиент.
Всеки продукт и услуга са различни и вие сигурно нямате точна представа за това, какво можете да предложите на вашите потенциални клиенти, без риск за тях. Истината е, че то не е нужно да е нещо уникално или скъпо. Почти винаги в която и да сте ниша, имате конкуренти или подобни компании, които са приложили тази стратегия. Не е нужно да копирате тяхната идея, просто разгледайте какви неща са правили те и направете нещо подобно, пречупено през вашата призма и да добавите ваши оригинални идеи.
Например, ако предлагате дигитални услуги, много често срещана практика е да се предоставя безплатен тест период за 7 или 14 или 30 дни като по всяко време на този период, клиентите могат да се откажат. Това е стратегия, изпипана от технологични гиганти като Netflix и Spotify.
Онлайн специалистите предлагат безплатна консултация или безплатен доклад, софтуерните компании предлагат безплатна версия с по-ограничени функции, а онлайн казино залите предлагат бонуси без депозит с цел клиентите да се регистрират и да тестват.
Понякога само фактът, че потенциалните клиенти си оставят контактната информация е достатъчен, за да им дадете нещо безплатно. Те може да не станат ваш верен клиент на момента, но след време можете да се свързвате с тях. когато имате някаква специална оферта и ако им хареса могат да я закупят, а маркетинговите Ви разходи ще са минимални, защото вече сте ги добавили във ваш списък.
Първоначално, може да Ви се стори, че този метод не работи и сте на загуба, но вярвайте, че в дългосрочен план тези разходи ще Ви се върнат многократно.
Дайте им сигурност
Много честно, точно преди да натиснат бутона "Плати", последното нещо, което проверяват клиентите е какви гаранции получават, ако не са доволни от покупката си.
Това е нещо, което доста компании пропускат или подценяват. Но ако клиентът е спокоен, че дори и да не вземе правилното решение, вие ще се погрижите той да е доволен, това ще изстреля продажбите Ви в космоса.
Дайте им гаранция, че ако не са щастливи, могат да върнат покупката и да си получат цялата сума или част от нея обратно. Дайте им гаранция, че при проблеми, вие ще се погрижите те да бъдат отстранени. Ако продуктът или услугата Ви е добра, то вероятността клиентът да иска да го върне, ще е доста малка, а желанието за покупка и лоялността ще се увеличат значително.
Звучи добре, нали?
Абонирайте ги
Така, нека да кажем, че имате дадено лице, което е омаяно от вашето маркетинг съдържание, опитва нещо безплатно, а сигурността за връщане и замяна го спечелват като ваш клиент. Това е страхотно, но е само половината от цялото уравнение.
Сега, трябва да намерите начин да го върнете обратно, да го направите редовен клиент. Особено в днешно време, поради наличието на голям избор, хората винаги са склонни да опитат новото и различно. За това, много по-трудно е да накарате някой да се върне при вас, отколкото да купи първоначално.
Един от най-ефективните начини за задържане на клиенти е да предложите абонамент. С това, можете да сте сигурни, че клиентът ще плаща редовно на определен интервал от време, най-често месец или година. По този начин, хем ще имате редовен приток от приходи, хем ще държите текущите си клиенти далеч от вашите конкуренти, които се опитват да ги изкушат по всякакъв начин. Друг плюс е, че така по-лесно ще планирате приходите и разходите за бъдещи период и ще имат по-стабилен бизнес.
Най-важното при абонаментите е да има нещо изключително ценно за клиента. Най-често това е голяма отстъпка и удобството, че вече са намерили точен за тях продукт или услуга и не си заслужава да рискуват с други.
Обаче има и по-креативни начини. Ако маржът Ви на печалба е сравнително нисък под 30%, то големите отстъпки, могат да се окажат бреме за вашия бизнес и да имат негативен ефект. Много от онлайн бизнесите предлагат допълнителни бонуси за техните абонати. Например създаване на определена Facebook група, която е само за абонатите на дадената услуга или продукт. В тази група, вие можете да споделяте ексклузивно съдържание за тях, да предоставяте инструкции за работа, а клиентите да задават въпроси. Най-силният ефект, който се постига с подобен подход е създаването на чувство за принадлежност, чувството, че клиентът е част от нещо по-голямо.
Така почти безплатно, можете да предоставите по-висока добавена стойност за клиентите си и да увеличите броя на платените абонати, които имате.
Дръжте очите и ушите си отворени
Обратната връзка е най-добрия метод за усъвършенстване на даден продукт или услуга.
Говорете постоянно с вашите клиенти, питайте ги за тяхното мнение, четете коментари под ваши постове и публикации, предлагайте им бонуси за попълнени анкети и т.н. Така, те сами ще Ви кажат, какво трябва да направите за да ги задържите. Нагласете вашето предложение според техните нужди и няма никога да се притеснявате от липса на клиенти.
За финал бихме желали да заключим, че има неограничен брой тактики и стратегии за увеличаване на продажбите и задържането на клиентите. Просто трябва да тествате различни и да откриете тези, които работят за вас.
Но всички техники бледнеят пред един фактор. Този фактор е качеството. Ако качеството на вашия продукт или услуга е в пъти по-добро от всичко останало на пазара, то вие винаги ще можете да си намерите клиенти. А ако качеството не е високо, с подобни стратегии и техники можете да спечелите малко в краткосрочен план, но рано или късно бизнесът Ви ще се разпадне.
Коментари