Българските фирми-производители на храни и напитки проявяват сериозен интерес към китайския пазар.
83% от участвалите в проучване на Българо-китайската търговско-промишлена камара обмислят възможности да изнасят в Поднебесната Империя.
Само 9 на сто от тях обаче имат капацитет и готовност към настоящия момент да се справят с голям по обем износ, показаха още резултатите.
11% от общо анкетираните фирми имат договори за износ на продукция в страни от ЕС. Едва 6% от запитаните бизнесмени посочват, че се задоволяват с продажбите на българския пазар.
Допитването бе направено сред 1400 компании в сферата на леката промишленост, различни от членуващите в камарата юридически лица.
В проучването бяха включени фирми, произвеждащи сладкиши и захарни изделия, бира, вино, безалкохолни напитки, млечни продукти, както и производители на розово масло и розова вода.
Трябва да се положат повече усилия за пренасочване на нашия износ към бързо развиващите се страни от Азия – Китай и Индия. Поднебесната е "много по-добър пазар за българските продукти", коментира днес министър Делян Добрев.
Той изтъкна зависимостта на родните производители от пазарите в еврозоната и отбеляза, че рецесията в страните, приели единната валута, е основна причина за слабия ръст на българската икономика.
Коментари