Въпреки засиления интерес към груповото пазаруване напоследък, по-голямата част от хората, пазаруват средно веднъж месечно, сочи проучване на портала Моите сделки.
Всеки втори търси изгодни оферти всеки ден, но пазарува средно веднъж месечно. Едва 16% правят покупки веднъж на две седмици.
Значителна част от покупките се правят в категорията „Здраве и красота“, като тя е посочена от над 50% от анкетираните, следва я категорията „Услуги и стоки“ – 122 от отговорилите, на трето място е „Почивки и пътувания“.
Резултатите от анкетата показват, че най-посещаваните сайтове са „Грабо“, „Колектива“, следвани от „Задружно и „Далавера“. Топ 5 допълва „Лапни“, посочен от 38 от анкетираните. Местата от 6 до 10 заемат съответно – ВИП Оферта, Дийлс, Групово, Наполовина и Офертите.
След челната десетка следват следните сайтове: Офертомат, Яки, Групо, Голдън Дийлс, Буено, Изгодни.нет, Хит цени и други.
Между 20 и 40 лева е най-често отделяната сума за покупки (всеки трети). Между 40 и 60 лева отделят 21% от отговорилите, а 16% посочват, че харчат между 60 и 80 лева за покупки през този тип сайтове.
На въпроса „Имали ли сте неприятни моменти след използване на ваучер, закупен от сайт за групово пазаруване?“ 80% отговарят с „Не“, а останалите в изчерпателни коментари са описали случаите, в които не са били добре обслужени, или са имали проблеми с описания във ваучера и реално получения продукт или услуга.
Причината за недоволството на 20% от анкетираните най-често се корени в невъзможност да се използва ваучера в срока (да се направи резервация), поради голям интерес по време на промоцията. Други не толкова често срещани са случаите с некачествено извършена услуга или недостатъчно количество в поръчаната храна. За съжаление, малката част некоректни или неточни оферти носят непропорционално големи „негативи” за целия сектор. Поради ниските нива на неудовлетвореност може да се заключи, че болшинството от предлаганите сделки се изпълняват качествено от търговците.
Над 60% от участниците посочват, че са използвали повторно услугите на търговеца, които са посетили след закупуване на ваучер.
Около 70% от анкетираните очакват колективното пазаруване да продължи да се разраства. Останалите отговори се разпределят съответно между категориите „Ще започне да намалява, като останат по-малко, но качествени сайтове“ (25%) и „Ще бъде на същото ниво както сега“ (5%).
Коментари