Франция вае местен имидж на бирата


Франция вае местен имидж на бирата
Снимка:

7337

Край на половинката светло, глътната набързо на терасата или преди футболен мач.

Френската бира иска да подобри имиджа си като прилага съществуващите при вината правила – специализирани магазини, съчетаване с гастрономията, успех на местните бирарии и ателиета за дегустации, съобщи БГНЕС, като се позова на АФП.

На фона на спадащата консумация (19,73 милиона хектолитра през 2010 г. според Асоциацията на производителите на бира във Франция), единствено местните микробирарии, които произвеждат собствена или специална бира, се справят с положението – доказателство, че вкусът на потребителите се е променил.

С 30 литра годишно на човек от населението (срещу 85 за белгийците и 149 за чехите, които са шампиони в тази област), Франция е на последно място в Европа по консумацията на бира.

"От гледна точка на имидж и вкус има напредък, но това е процес, който иска време. За да пиете френска бира, почти сте задължени да консумирате някоя местна бира", констатира Лоик Маю, производител на бира в "Бирария Жорж" в Лион, който се е възползвал от успеха на микробирариите и започнал собствено производство през 2004 г.

Около 500 микробирарии хвърлят предизвикателство към големите индустриални групировки като "ИнБев", "Хайнекен", "Фостърс" и "Гинес".

Така например, основателят на бирария "Бурганел" и президент на "Биера", асоциацията за подпомагане на производителите на бира от региона Рон-Алп, Кристиан Бурганел спечели награди за новаторство и титлата бира на месеца през 2011 г. в Ню Йорк за продуктите си с вкус на кестени, нуга, боровинки и мед.

"Както при виното, искахме да придадем местен имидж в очите на хората и да постигнем по-голямо признание за този благороден продукт. Като внасяме елементи от нашата земя като нуга, боровинка или кестен, хора, които не обичат бира започнаха да й обръщат внимание", казва Кристиан Бурганел.

Във Франция все още трябва да се работи за култура на бирата.

Въпреки появата на специални места и барове, все още зле се познава нейното разнообразие", оплаква се Симон Тийу, управител на "Избата на мехурчетата", една от първите бирени изби в Париж.

В своето заведение от 50 кв. м той предлага повече 250 различни видове бира, като две трети от тях са френски, организира дегустации. Според него един ден бирата може да смени виното на масата на французите.

"Това не е нова идея, но когато препоръчвам на клиентите си някоя бира, която се съчетава добре с гъши дроб или шоколад, те правят откритие за себе си", смята управителят на "Избата на мехурчетата".

По-малко известна от енологията, бирологията все пак се появява в баровете, ресторантите, готварските книги, "макар да няма никакво официално обучение, както това е в Италия, Великобритания или САЩ", отбелязва Симон Тийу.

Според Еманюел Жийар, биролог и автор на блог за бирата (projet.amertume.free.fr), "бирата е паднала много ниско с имиджа си на средство за бързо напиване, лишено от всякакво удоволствие. За да се дегустира една бира много важни са видът й, ароматът и вкусът й, не е по-различно от виното", пояснява установилия се в Гренобъл белгиец, който пази в избата си бири от 1950 г.

Редактор: Мая Боева

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички