Британският Financial Times достигна юбилей от 1 милион платени читатели, а приходите и печалбите му продължават да се увеличават, след като лондонското бизнес издание бе придобито от японския Nikkei през 2015 г., съобщават от FT цитирани от Reuters.
Вестникът беше един от първите, въвели платен достъп до съдържанието си и още през 2002 г. започна да таксува онлайн читателите си за новини. Изданието се опита да противостои на тенденцията новините да се четат безплатно в интернет, която постави под въпрос бизнес модела на печатните медии.
След няколко години спорове New York Times последва примера му през 2011 г., а през ноември 2018 г. обяви, че има повече от 3 млн. цифрови абонати и общо над 4 млн. абонати, включвайки и печатното му издание.
Въпреки че цифровите абонати на FT представляват повече от 3/4 от общите, розовото печатно издание също продължава да бъде печелившо, твърдят от FT.
През 2007 г. медията създаде модел за измерване на достъпа, който изисква от потребителите да се регистрират и да бъдат таксувани, ако прочетат повече от определен брой материали на месец. След това FT премина към платени абонаменти като основен модел на заплащане през 2015 г., при който читателите получават месечен достъп до по-голямата част от съдържанието на медията за сравнително малка сума.
Оперативната печалба на FT е 25 млн. паунда през 2018 г., а оперативните приходи са 383 млн. паунда.
"Доказахме, че качествената журналистика може да бъде качествен бизнес. Показахме и трайната стойност на независимите, авторитетни и надеждни отчети и анализи", казва в изявление главният изпълнителен директор на FT Джон Ридинг.
Коментари