Независимо, че всеки от нас обича да види, пипне и помирише покупките си, особено ако ще ги сложи на масата за вечеря, бързооборотните стоки имат бъдеще в интернет,
Това сочат резултатите от ново изследване на GfK.
30% от активните потребители на интернет над 19 годишна възраст посрещат с ентусиазъм идеята да купуват стоки за ежедневна употреба по интернет.
Също така, те пазаруват разнообразни хранителни и нехранителни стоки и казват, че са готови да поръчват много от тях и онлайн, ако търговците им дадат такава възможност. Често си поръчват стоки и услуги онлайн (2,6 пъти месечно) и смятат, че досегашният им опит в пазаруването по интернет е положителен.
Сред нехранителните стоки за ежедневна употреба, най-добри перспективи онлайн имат перилните и почистващите препарати, продуктите за грижа за бебето и малкото дете, както и хартиените изделия за бита (тоалетна хартия, салфетки и др.). Най-много активни потребители на интернет, които смятат да пазаруват тези три групи стоки, са готови да направят поръчки и онлайн, стига да имат такава възможност.
Сред хранителните стоки най-добри перспективи за търговия по интернет имат кафето, алкохолните и безалкохолните напитки, захарните и шоколадовите изделия, консервите и основните хранителни продукти (като брашно, ориз, боб, сол, захар, олио, масло).
Ако искат да имат успех онлайн, търговците на бързооборотни стоки ще трябва да използват максимално предимствата на пазаруването в интернет и да компенсират задоволително недостатъците, които виждат потенциалните им клиенти.
А те смятат, че поръчването на стоки за ежедневна употреба онлайн може да им помогне да пазаруват по-лесно, по-бързо, както и да планират покупките си по-добре. Недоверието, невъзможността да разгледаш, помиришеш и опиташ това, което купуваш, както и съмнението, дали дадени стоки са подходящи за търговия по интернет, изпъкват най-много като основни бариери.
Коментари