Повечето жалби при рекламация в Бургас се отнасят предимно до техника. Това заяви Николай Стойков, директор на регионалната комисия за защита на потребителите в Бургас. Той говори по случай проверките в града покрай Коледа и Нова година.
„Жалбите са за бяла и черна техника, мобилни телефони. По-малко са жалбите от гледна точка на предоставяне на услуги, примерно за изработване на дограми, кухненско или спално обзавеждане”, посочи Стойков. Той допълни, че и следващата година ще продължат с проверките по план, като ще следват положителната тенденция част от тези проверки да се извършват съвместно с други институции, тъй като са по-резултатни и всеобхватни.
Около 5 000 проверки са направили експертите на Комисията за защита на потребителите в Бургас от началото на годината досега. За същия период за установени административни нарушения са съставени 800 акта, предаде Агенция "Фокус".
„В тази посока работим много добре с всички институции на територията на Бургас, Ямбол и Сливен. Има много добра стиковка между регионалните звена и институциите. Тази тенденция на съвместните проверки ще се запази, защото те доказват, че са доста ефективни”, поясни Николай Стойков.
По време на празниците проверките на комисията са насочени към местата, където има голяма струпване на потребители - новогодишните и коледни базари. Ще се проверява правилното обявяване на намаленията и най-вече за това дали се спазва правото на информация на потребителите.
В празничните дни отново ще има дежурни екипи на комисията. Сигналите на гражданите в случай, че се натъкнат на нередности, може да бъдат подавани на горещия телефон на КЗП - 0 700 111 22 , а оттам сигналите ще бъдат предавани на дежурните по региони за проверка, каза още Стойков.
Ивайло Петров
Коментари