Вендинг машините на бъдещето няма предлагат просто храна или напитка, а социално изживяване.
Сериозни предизвикателства пред този бизнеса открои ново проучване, направено по поръчка на Intel в Европа.
Вендинг машините остават удобен начин за хапване на крак, но към момента тяхната популярност се засенчва от редица ограничения. Твърде често изборът от предлагани продукти е неадекватен, машините не разполагат с достатъчно ресто или още по-лошо, храната остава заклещена между стъклото и диспенсера, докато парите ни са вече погълнати от черната вендинг дупка.
За да се справят с тези предизвикателства, вендинг машините трябва да станат по-умни, по-социални и по-иновативни, заключва допитването.
88% от респондентите заявяват, че намират вендинг машините за удобни и полезни. Все пак въпреки това, много от нас смятат, че тези автомати са едновременно остарели и фрустриращи. Сред най-дразнещите характеристики са включени: ограничени възможности за плащане (49%); машини, които не работят (48%); ограничен и непроменящ се продуктов избор (46%). Плащането в частност ни изнервя най-много. Повече от половината анкетирани (52%) се ядосват, когато автоматът приема единствено точна сума; 49% избухват, ако банкнотите или монетите им биват отказани, а 44% от анкетираните са виждали как парите им изчезват без никакъв продукт в замяна.
Потребителите имат много ясни виждания по отношение на това какво би подобрило тяхното преживяване. На върха на списъка с желания застават: сензорна технология (73%); HD екрани (59%) и по-интуитивен потребителски интерфейс – една четвърт (25%) биха желали да оперират с машината вербално, докато 17% биха желали да направят и следващата крачка като присъединят автомата в двустранен разговор.
Италианците са най-запалени по идеята да се използват жестове с ръце, като 33% предпочитат да боравят с машината по този начин в сравнение със средно за Европа от едва 17%.
Близо две трети от анкетираните пък искат отстъпки в замяна на лоялност (62%); 39% имат желание да виждат обратна информация и препоръки от страна на други клиенти, а 30% от нас биха желали да създадат свои собствени лични предпочитания на машините, които използват най-често.
Вендинг машините на бъдещето трябва да предлагат повече от просто храна или напитка, единодушни са потребителите.
Над половината (55%) от анкетираните заявяват, че биха желали да видят и зареждане на телефона като услуга. Безплатен Wi-Fi достъп (54%) е също едно от разпространените предпочитания, както и възможността да се отпечатва от карти с памет (50%). Над една трета (38%) от нас биха желали да плащат безжично със своя смартфон.
Употребата на вендинг машини остава популярна в Европа като една десета от хората (11%) ги използват всеки ден, а други 30% - всяка седмица. Италианците най-често разчитат на вендинг машините, като една трета (33%) закупуват продукти ежедневно, а 37% - всяка седмица. Обикновено търговските центрове (53%) и транспортните точки (50%) са най-популярните локации за този тип транзакции.
Над една трета (36%) признават, че използват машините, за да си купуват малки удоволствия. Испанците са най-запалени по вендинг машините, като 65% признават, че имат навика да си угаждат.
Коментари