Нищо не илюстрира по-добре "глупавия" характер на политиката на строгите икономии в САЩ , колкото планираното закриване на диспечерската контролна кула на Солсбъри, малко регионално летище на два часа от Балтимор, на източното крайбрежие на САЩ. Това смятат противниците на американската политика.
През 1999 година местната администрация инвестира 640 хиляди долара, за да добави контролна кула на летището, което се използва от любители пилоти, военни самолети и от няколко полета на US Airways.
Оттогава Федералната авиационна администрация /FAA/ плаща заплатите на ръководителите на полети, частни подизпълнители, както и на много други летища.
Но днес FAA се вижда принудена да спести около 600 милиона долара до септември 2013 година, в рамките на обхвата на автоматичните бюджетни съкращения, приет от Конгреса и обнародван от президента Барак Обама.
Последица: правителството обяви в петък, че 149 частни кули за контрол /от 251/ ще затворят от 7 април. Това е леко намаление на броя им в сравнение с предишния списък, публикуван през февруари.
Към тях трябва да се добавят още 49, управлявани пряко от FAA, които през февруари бяха набелязани за закриване по-късно през годината, или общо 38% от контролните кули в страната - не от теза на големите летища като Ню Йорк, но на малките писти, където те не са смятани за решаващи. Такава е кулата в Солсбъри.
Тези съкращения засягат еднакво всяка правителствена агенция и еднакво бяха определени като "глупави" от политиците, защото не се прави разлика за други важни услуги.
Мениджърът на летището на Солсбъри, Робърт Брайънт, обаче, иска да сложи точките над "и": пилот може да кацне на писта без кула.
Но ръководителите на полети работят като диригенти, за да разпределят самолетите при кацане и излитане и го правят така, че да няма сблъсквания.
Без кула " пилотите ще носят отговорност да общуват на същата честота и да си говорят, за да кажат каква е тяхната позиция, какви са намерения им и се надяваме, че всеки ще се вслуша именно тази честота", казва той пред АФП.
"Това са глупости"
В своята кула ръководителят на полетите е допълнителните очи. Днес вали сняг и видимостта е лоша.
"Когато има търговски полети, военни самолети, голям трафик, наистина има нужда от допълнителни очи", обяснява 46-годишният Том, който очаква да изгуби работата си.
В Солзбъри през 2012 година е имало 53 хиляди излитания и кацания , а правителството фиксира границата, под която се закриват кулите на 150 хиляди годишно, пише АФП.
Решението да се закрият кулите, според Том е резултат от политическия импас между републиканци и демократи, които не успяха да се договорят за бюджета.
"Това са глупости", дава определение за историята началникът на местната администрация. "Сигурността няма да бъде застрашена", казва той, но от това решението за закриване на кулите не става по-малко абсурдно. "Хората мислят, че решението за закриване на кулите" е, с цел да се покаже абсурда на автоматичните съкращения, защото авиацията е видима от всички, добавя той.
Коментари