За компаниите, които извършват търговски обмен в чужбина, е три пъти по-вероятно да увеличат печалбите си, отколкото тези, които остават на местните пазари, сочи глобалното проучване на „Регус”.
Точно половината от фирмите (50%), които се занимават с износ в глобален мащаб, са увеличили печалбите си през последните 12 месеца в сравнение със само 38% от компаниите, които извършват търговски обмен само на домашния пазар.
И докато Европа – въпреки всички продължаващи икономически опасения относно бъдещето на еврото, остава най-доходоносната дестинация според представителите на българския бизнес, Китай, последван от Северна Америка, продължава да бъде популярен и изгоден пазар.
Това са основните резултати от доклада на втората глобална анкета за износа от „Регус” - глобален доставчик на офис решения, който осъществи проучване на мненията на над 20 000 висши бизнес мениджъри в повече от 90 страни в цял свят.
"Нашето проучване наистина показва ползите от разширяването на бизнеса в чужбина" казва Гари Гъртлър, говорител на „Регус”. "Но ясно се забелязват значителните разлики както по отношение на приходите, така и във връзка с доходността. Всяка компания – голяма или малка – която все още не развива бизнес в чужбина с оглед разширяване на пазарите си, би трябвало да постави тази цел на първо място в списъка си с решения за Новата година. Независимо дали поради свиването на вътрешните пазари или поради по-доброто приемане на продуктите им на чуждите пазари, всички бизнес организации, независимо къде се намират, наистина трябва да гледат напред”.
Почти половината от бизнес организациите в глобален мащаб са съгласни, че, с изключение на собствения им домашен пазар, Китай, с нарастващата си средна класа и доходи на глава от населението, е идеалният регион за експанзия. На Европа се гледа като следващата най-добра дестинация, вероятно поради отдавна съществуващите търговски взаимоотношения за износ в рамките на еврозоната и присъствието на силни икономики като Германия и Обединеното кралство.
"Бизнес организациите, които се занимават с износ, смятат, че разширяването на нови пазари не трябва да се посреща със страх; улесненията, които се предлагат от бизнес центровете на Регус, например, могат да спомогнат за преодоляване на очакваните препятствия, като бюрокрацията и разходите за собственост, и да осигурят местно присъствие на компаниите без финансовите рискове, които обикновено са свързани с разширяването в чужбина", допълва г-н Гъртлър.
Основни резултати и статистически данни
- През последните 12 месеца, 50% от компаниите, които извършват търговски обмен в международен мащаб, заявяват, че печалбите им са нараснали в сравнение със само 38% от тези, които работят на вътрешния пазар.
- В рамките на същия период, 59% от компаниите, които се занимават с износ, заявяват, че приходите им са нараснали в сравнение с 37% от тези, които се фокусират върху вътрешния пазар.
- В България най-популярен е пазарът в Европа с рейтинг 74% като най-доходоносен. Китай (44%) и Северна Америка (31%) са на второ и трето място по популярност, следвани с малки разлики в процентите от Централна Америка (29%), Индия (26%) и Близкия Изток (26%).
- Най-доходоносните региони за износ са развиващите се пазари и Европа.
Редактор: Пламен Георгиев
Коментари