На българските предприемачи им липсва смелост - решават се да представят продуктите си по изложения и панаири, едва след като се уверят, че няма да имат конкуренция в определения бранш.
Такива впечатления за философията на родните компании сподели Иван Соколов, директор на Международния панаир – Пловдив, пред агенция Фокус.
Не това е подходът на чуждестранния бизнес.
Чуждестранни компании ежегодно представят продуктите си по време на изложения в страната ни, защото тук виждат добри условия за развитие, коментира Соколов.
Чуждестранният бизнес се интересува от конкуренцията, той я проучва и участва в нея, като основната му цел е да завземе пазара, отбеляза директорът на панаира.
По думите му той е привлечени и от това, че България развива технологии в различните производства и отрасли, като по-този начин се създава конкурентна среда.
Задачата на Международния панаир Пловдив като домакин на подобни изложби е да създаде максимално добри условия както за по-смелите, така и за по-несигурните компании, обобщи Соколов.
Като извод за икономиката у нас към момента Иван Соколов посочи, че бизнесът в България все още продължава да изпитва трудности от кризата, което се изразява в много тежести и силен административен натиск над фирмите.
Бизнесът е най-гъвката част от едно общество, която се приспособява към всички икономически условия и трудности, отбеляза директорът на Международен панаир – Пловдив. По неговите думи бизнесът никога не позволява отрицателните въздействия да са повече от положителните и дори да има такива периоди, той намира своя път, или ако не успее, просто търси нов.
Коментари