Искат да падне търговската тайна за обществени поръчки


Искат да падне търговската тайна за обществени поръчки
Снимка:

610

Да падне търговската тайна за обществени поръчки призова Цветан Симеонов, председател на УС на БТПП по време на форум "Пакт за почтеност при обществените поръчки: нов подход за превенция на корупцията в България", организиран от Асоциация "Прозрачност без граници".

Палата продължава да настоява, че когато се харчат обществени средства, информацията по сделките не бива да бъде закрита за обществена проверка, а търговската тайна да си остане за частните поръчки.

Сред нещата от особена важност за бизнеса в бъдещите промени в Закона за обществените поръчки е компютъризирането на информация за поръчките, стана ясно по време на форума.

Трябват ясни и точни критерии за класиранията по обществените поръчки.

Не комисии, а компютърна програма да класира кандидатите. Така фактите ще подлежат и на обществен контрол, смятат от промишлената палата.

 БТПП настоява също така за включването на представители на съответния бранш в комисиите.

Необходимо е да има представители на браншовите организации, категорично заяви Цветан Симеонов.

Нямаме нищо против международните представители на неправителствени организации, каквато е Transparency International. Браншовите организации са организации на изпълнителите, но са същевременно и съюз от конкуренти, където е малко по-трудно отколкото в държавните организации да се крият нещата от общественото мнение.

С оглед на прозрачността бихме желали да видим публикувани данни, например на начислените неустойки на изпълнителите, каза още Симеонов.

Освен бяла книга на добрите фирми да се създаде и "черен" списък на кандидати, които са представяли документи с невярно съдържание. Такъв списък ще полезен, защото става дума за харчене на обществени пари.

След като не можем да се справим с критериите и показателите, ще е по-хубаво да бъдат изключени като показател за обща оценка, като например срокът за плащане, с който систематично се нарушават правилата. Точно по този показател, с вътрешна информация се научава кога ще бъде осигурено финансирането.

БТПП винаги е настоявала да има ясни срокове за плащане и тези срокове да бъдат прозрачни за всички.

По другите показатели нека се състезават фирмите или, ако в критериите за класиране участва показателят срок на плащане, да има задължително финансово обезпечение, препоръчват от там.

Друг проблем е когато има възлагане на една цяла поръчка, а картината при периодичните доставки става тотално различна. 

Ако контролните органи си бяха на мястото бизнесът нямаше да търси други форми на контрол, заключиха участниците на форума.

 

 

  • Етикети:

Още от Макроикономически поглед


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.75316
  • GBP
    1
    2.32967
  • JPY
    100
    1.226
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички