Грубо събуждане


Грубо събуждане
Снимка:

440

След едно слънчево десетилетие за развиващите се пазари, на хоризонта се трупат буреносни облаци, предупреждава британското издание The Economist.

Китай се бори да постигне ръст на брутния си вътрешен продукт от 8%, след 7.6% за второто тримесечие на годината. Индия, която хранеше амбиции за двуцифрена експанзия, сега само може да мечтае да се отърве от двуцифрената инфлация.

Наистина, нито една от най-големите световни развиващи се икономики не е заплашена от срив, но бъдещето несъмнено вече не е розово.

Само преди 15 месеца, Международният валутен фонд очакваше Бразилия да отбележи ръст от над 4% за тази година. Публикуваната им преди седмица оценка бе едва 2.5 на сто. За същия период, прогнозите за ЮАР бяха орязани от 3.8 на 2.6%.

На какво се дължи засилващия се песимизъм на анализаторите?

Проблемите на развиващите се икономики до голяма степен се дължат на въшни фактори, като дълговата криза в еврозоната. Не без значение обаче са и тревогите на местните правителства, като например мерките за задържане на цените на недвижимите имоти.

Не трябва да се пренебрегва и въпросът – доколко бе възможно развиващите се пазари да отговорят на високите очаквания, дори и без да се брои ефектът от глобалните сътресения. Както отбелязват анализатори на Международния валутен фонд, през последното десетилетие просто бяха „генерирани крайно оптимистични очаквания относно потенциалния ръст”.

 

  • Етикети:

Още от Макроикономически поглед


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.75316
  • GBP
    1
    2.32967
  • JPY
    100
    1.226
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички