От началото на 2012 г. ежемесечните справки-декларации по ДДС, които фирмите подават в НАП, се изпращат само по интернет, когато покупките или продажбите на дружеството за месеца са повече от пет, припомнят от НАП.
Промяната е в Закона за данък върху добавената стойност и влиза в сила от 1 януари 2012 г.
За да не създават затруднения на фирмите, от НАП предвиждат гратисен период от един месец за въвеждане на новото изискване.
Това означава, че правилото ще важи за ДДС-декларациите за януари 2012 г., които се подават до 14 февруари 2012 г.
Данните на НАП сочат, че ДДС-документи по електронен път изпращат над 80 процента от регистрираните по ДДС около 210 000 търговци.
Според изчисленията на приходната агенция това означава, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис за под 50 лв., гражданите и фирмите спестяват поне 330 млн. лв. на година от това, че не губят времето на своите служители в път и опашки.
Коментари