Българският бизнес е по-песимистичен от чуждестранния


Българският бизнес е по-песимистичен от чуждестранния
Снимка:

440

Българският бизнес има по-негативни прогнози за развитието си от чуждестранния.

Това показва социологическо проучване, направено сред изложители на Международния технически панаир от агенция „Алфа рисърч“, съобщиха от пресофиса на изложението.

Позитивните нагласи сред българските фирми спадат от 47% през 2011 г. на 44% сега. По-оптимистични са чуждестранните компании, половината от които очакват условията в техния отрасъл да се подобрят.

17% от българските изложители смятат, че техният бранш вече е излязъл от кризата. 26% от чуждестранните им колеги твърдят, че не усещат влиянието на тежката икономическа ситуация.

Около 1/3 от българските и 39% от чуждестранните участници в Международния технически панаир са на мнение, че в близки една-две години вече няма да бъдат притискани от кризата.

Експонати на над 1250 компании от 43 страни бяха показани на ЕСЕН 2012 от 24 до 29 септември в Международен панаир Пловдив. Най-предпочитани са били изложбите „Машиностроене“ и Стройтех, следвани от „Енеко“ и „Елтех“, показва проучването. т.

Най-голяма е успеваемостта на българските изложители при създаването на нови бизнес контакти. За чуждестранните изложители тази година най-значими са постиженията им в промоцията и рекламата. 45% от българските фирми и 42% от чуждестранните са постигнали целта си да сключат договори.

Изложителите от чужбина дават по-висока оценка от българските си колеги при сравняването на Международния технически панаир с други подобни делови форуми в Европа. Като съпоставим с тях го определят 39% от българските и 45% от чуждестранните фирми, а като по-добър - 14% от чужденците и 12.5% от българите. Интересен е фактът, че тази година базата за сравнение е по-широка, тъй като се е увеличил средно с около 15 пункта делът и на българските, и на чуждестранните компании, участвали в други изложби, достигайки съответно 63% и 81%.

Профилът на посетителите показва, че те се занимават основно с търговска дейност, производство и контрол, ремонт и поддръжка. Преобладават предприемачите, съдружниците и представителите на висшия мениджмънт, като те са общо над 49%. Повишава се делът на онези, които идват на панаира заради професионалната си дейност или образование - от 77% през миналата година до 84% сега.

Основен и най-важен фактор за посещението на българските и чуждестранните специалисти е възможността за запознаване с нови продукти и идеи – съответно 72% и 87%. На второ място по важност за българите е възможността за обмен на опит, а за чужденците - срещите с доставчици и заздравяване на установените бизнес отношения.

Според данните от проучването посетителите специалисти са постигнали своите цели в много висока степен: 94% за ориентирането в новите браншови тенденции, 81% за проучването на конкуренцията, 76% за създаване на бизнес контакти и проучване на оферти.

Това обяснява факта, че се повишава общата удовлетвореност на посетителите в сравнение с миналата година. По този показател по-високи оценки са дали гостите от чужбина, като 97% от тях твърдят, че са намерили онова, за което са дошли. Същият отговор дават 91% от българите. Само 0,3% от чуждестранните посетители на ЕСЕН 2012 не са открили това, което са търсили.

 

 

 

  • Етикети:

Още от Макроикономически поглед


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички