Китай измести САЩ и вече е "най-пазаруващата" държава в света, показва ново изследване, цитирано от БГНЕС.
Продажбите на дребно нарастват и в други бурно развиващи се страни като Русия, Индия и Бразилия, които са на път да изместят големите европейски страни.
Великобритания ще измести Германия в същата класация, показват още анализите.
Подредбата, съставена от експертите по индустрия от IGD, показва как старият световен ред се променя.
Статистическите данни се отнасят за "ежедневното пазаруване" в магазините на дребно като супермаркети, бакалии, открити пазари, магазини за дрехи, аптеки. Те не вземат предвид покупките на луксозни предмети или по-големите покупки като коли и имоти.
Тази година за първи път Китай изпреварва САЩ и разликата между двете страни ще продължи да се увеличава в идните години. Ежедневните разходи за покупки в Китай са нараснали с около 11% на годишна основа и възлизат на 607 милиарда паунда през 2011 г. Бумът на потреблението в САЩ е намалял с около 4% през 2011 г. до едва 572 милиарда паунда.
Въз основа на прогнозите за растеж, китайският пазар ще възлезе на огромните 918 милиарда паунда до края на 2015 г., а американският - на едва 675 милиарда паунда.
Япония в момента е третият най-голям пазар, но е на път да бъде изместена от Бразилия, Русия и Индия, които заедно с Китай са част от групата БРИКС. Великобритания, която сега е на девето място със 143 милиарда паунда, ще постигне растеж от 3,2% на годишна основа и до 2015 г. ще измести Германия.
Това отчасти се дължи на ентусиазма на британците за онлайн пазаруване и купуване на нови технологии като смартфони и таблети, отбелязват авторите на класацията.
Коментари