Ужасно високата цена, за да си собственик на кола в изпитващия недостиг на място град-държава Сингапур допринесе това да е най-скъпото място за живеене в света за пета поредна година.
Азиатският финансов кръстопът – където да притежаваш седан без екстри те връща назад със 76 000 долара – изпреварва световните столици в битката за съмнително ценната титла, въпреки че е в близка конкуренция с възраждащите се европейски градове.
Постоянно известните с високите си цени Токио и Ню Йорк не попаднаха дори в първата десетка на годишната класация на Economist Intelligence Unit (EIU), победени от Париж, Цюрих (и двата града са на второ място), Хонконг (четвърти) и Осло (на пето място). Сеул и Женева делят шестата позиция, следвани от Копенхаген, Тел Авив и Сидни.
Въпреки някои плюсове бившата британска колония остава най-скъпото място за купуване и притежаване на кола, сочи EIU. Сингапур избягва огромните задръствания, характерни за Азия, чрез контролиране собствеността на автомобилите чрез квотна система, по силата на която притежателят на кола трябва да плаща за право на собственост – в момента около 40 000 сингапурски долара (30 000 американски долара) – над действителната цена на автомобила. Това означава, че обикновена кола без екстри по нея, отива на цена от 100 000 сингапурски долара, пише БГНЕС.
Има тенденция азиатските градове да бъдат най-скъпи за пазаруване на хранителни стоки, докато Европа излиза на върха по поддържане на дома, личните грижи, отдиха и развлеченията, се казва в проучването.
Валутните колебания остават основна причина за промените в класацията, като по-слабият американски долар държи американските градове извън първите 10.
Притиснатият от войната Дамаск, размирната венецуелска столица Каракас, Лагос в Нигерия и пакистанският град Карачи са сред най-евтините градове в света, сочи проучването.
"Казано с по-прости думи, по-евтините градове са и по-малко поносими за обитаване", гласи класацията.
Коментари