Подгответе се - не след дълго банката ви съвсем няма да оперира по същия начин. А най-вероятно няма да има и офиси. Защото ще е виртуална.
До няколко години предстои коренна промяна в банкирането. Потребителите ще престанат да изпълняват самостоятелно повечето рутинни операции. Измененията ще бъдат обослувени от развитието на анализа на потребителски данни, високоскоростния интернет, изкуствения интелект и виртуалните помощници, сочи анализ на консултантската компания KPMG.
Фирмата описва концепция за „невидимо банкиране” – потребителите и банките ще взаимодействат чрез виртуални интерактивни системи.
Посредник в това взаимодействие ще станат цифровите персонални помощници, които анализират ежедневната финансова дейност на потребителя и извършват вместо него рутинните операции по заплащане на услуги, както и управлението на банковите сметки, пише TechNews.
Развитието на системите за анализ на данни, високоскоростния интернет, гласовата идентификация, изкуствения интелект и облачните технологии ще доведе до появата на „добре информирани виртуални помощници” (Enlightened Virtual Assistant – EVA).
Като пример анализаторите разглеждат ситуация, в която банковият депозит на клиента е към края си и EVA, анализирайки неговите навици и финансови предпочитания, предлага подходящ вариант за влагане на парите. Помощникът може да подбере депозит с по-висок процент, за най-удачния срок и в банка от определена категория.
В анализа се стига до извода, че банките, които не отделят достатъчно внимание на развитието на технологиите, могат да загубят много клиенти. Най-интересното при този модел на развитие е изчезването на цели звена от традиционната банка – кол центрове, помощни подразделения, многочислени екипи и др., а това може да бъде твърде болезнено.
Традиционните банкови клонове няма да изчезнат напълно към 2030 г. Навярно ще останат няколко играчи, за които класическият модел ще се превърне в нещо от рода на фирмен стил, но той вече няма да бъде масов в банковия сектор.
Коментари