Компанията за онлайн търговия Alibaba разширява бизнеса извън Китай, ускорявайки инвестициите в САЩ, Индия и Близкия Изток, за да се изправи по-силен срещу предизвикателството Amazon, съобщава Bloomberg.
Подразделението на Alibaba за облачни услуги, известно като "Aliyun", ще се насочи към клиенти извън родния пазар на Китай, опитвайки е да надмине Amazon в рамките на три години, обяви президент на "Aliyun" Саймън Ху.
"Aliyun" се очаква да прави 1 млрд. долара от приходите на Alibaba до 2018 г.
"Облачният" бизнес ще бъде много важен сектор за китайския концерн", каза Ху. "На Amazon му бяха нужни 10 години, за да стигне там, където е днес. До сега на нас ни отне шест години, като се надяваме да настигнем и дори да надминем Amazon в следващите три-четири години", каза ръководителят на компанията.
Много анализатори на индустрията предвиждат Microsoft и Google също да се опитат да изтръгнат пазарния дял на Amazon.
Коментари