Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг знае едно-две неща за изграждането на бизнес за милиарди долари. Но смята, че днес хората в Силициевата долина действат по доста назадничав начин.
„В днешно време предприемачите решават, че искат да направят компания, преди да са уточнили с какво точно ще се занимава тя. Това за мен е тръгване отзад напред“, коментира Зукърбърг в интервю за сайта Y Combinator.
По думите му той самият никога не е имал намерение да прави компания. Дори когато вече имал необходимия капитал и идеята му започвала да набира популярност, все още искал да се върне в „Харвард“ и да завърши образованието си.
Това така и не се случило, а днес Facebook се използва от над 1 млрд. души в света всеки ден. Но именно убежденията и принципите на Зукърбърг му помогнали в трудни времена.
„Трябва да се започва с това – какъв е проблемът, който искаш да разрешиш? А не с – „искам да си имам компания““, казва той.
„Най-успешните компании са тези, които се опитват да провокират някаква социална промяна, дори да е на местно ниво. По-добре е, отколкото мотивът ви да е да правите пари или да имате много подчинени“, допълва Зукърбърг.
Коментари