Основателят на Facebook Марк Зукърбърг съобщи, че новата мисия на социалната мрежа е да даде на хората "силата да изградят общност и да сближат света". Това написа той в личния си профил.
Този ход идва на фона на нов натиск с който се сблъсква Facebook от по-малки конкуренти като Nextdoor и Meetup, чиито онлайн мрежи обединяват съседи и хора в съседни области с общи интереси.
Предишната мисия беше „да се даде на хората силата да споделят и да направят света по-отворен и свързан". Преследването на тази мисия от страна на Facebook бе критикувано през последните 12 месеца, след като мрежата се превърна в едно от основните места за разпространение на така наречените „фалшиви новини“, за които мнозина мислят, че са повлияли на президентските избори в САЩ през 2016 г.
Зукърбърг заяви през февруари, че иска да увеличи броя на потребителите на Facebook, които са членове на онова, което наричат „много смислени“ групи. Само около 5% са членове на такива групи, каза той.
Ръководителят на Facebook, с 1,9 милиарда потребители и приходи от 27,6 млрд. долара през миналата година, беше в Чикаго в четвъртък, за да се срещне с хора, които управляват групови страници във Facebook.
„Ако това, което се опитвате да направите, е да управлявате група, която има хиляди хора, имате нужда от инструменти, за да я управлявате", каза той в интервю за CNN. Facebook иска да изгради тези инструменти, добави той.
Зукърбърг допълни, че подкрепата на организации, изградени около съседи, църкви, домашни любимци и други, има по-голяма цел.
„Веднъж след като хората се обединят в тези по-малки групи, те всъщност ще растат и в края на краищата се стига до много по-големи промени в света", каза той.
Коментари