Виктор Хо е изпълнителен директор на FiveStars – компания, която асистира на малки бизнеси в развитието им и им помага да се възползват от програми за лоялност. Откакто е основана през 2011 г., фирмата е натрупала капитал от 105 млн. долара, а в нея са инвестирали гиганти като Social Capital и Y Combinator.
Това, което прави FiveStars интересна, е шефът ѝ. След като прекарва години в банката Goldman Sachs и консултантската фирма McKinsey, Виктор Хо получава апетитно предложение от голяма компания. Докато е на летището и чака полета, с който ще отиде на интервюто обаче, той изведнъж променя мнението си. Решава да създаде собствен старт-ъп и да се бори за успеха му.
Хо все пак прилага в бизнеса си много от наученото във финансовия сектор, става ясно от негово интервю, дадено за The New York Times.
Един от методите му, почерпен от годините в McKinsey, се нарича „задължение да противоречиш“. На практика Хо изисква от стажантите и новите служители да не се съгласяват с него за всичко, защото вярва, че така те допринасят със свежа, непредубедена перспектива за случващото се в компанията.
„Най-новите и млади служители е най-вероятно да спорят с началниците. Един стажант е най-квалифициран да каже: „Виктор, това и това не се прави добре.“ На него не му влияят толкова много вътрешни и външни фактори и това е страхотно“, смята Хо.
Коментари