В днешно време е важно да си умел в използването на социалните мрежи, особено ако си ръководител на компания за милиарди долари. Международната консултантска компания Brunswick Group е направила класация на 100-те изпълнителни директори с най-добро дигитално присъствие в платформите Twitter, Facebook, Instagram и LinkedIn.
Любопитен факт е, че сред шефовете на 500-те водещи компании в САЩ само 48% имат профили в социалните мрежи. Въпреки това служителите казват, че предпочитат началник, с когото могат да комуникират и в тези платформи. LinkedIn очаквано е най-популярния сайт за CEO-тата - 44% от тях го използват.
"За лидерството вече има нови определения. Модерният лидер трябва да влияе, вдъхновява и информира хората директно, по интересен и ангажиращ начин в интернет", казва Крейг Мълейни, партньор в Brunswick Group, пред Business Insider.
Изненадващо нито създателят на Facebook Марк Зукърбърг, нито този на Twitter Джак Дорси са в челото на класацията. Първият е на 51-о място, а вторият - чак на 69-о.
Ето и кои са тримата шефове с най-активно и интересно присъствие в социалните мрежи:
3. Рамон Лагуарта, изпълнителен директор на PepsiCo. Платформи, в които е активен: Facebook, Twitter, LinkedIn
2. Брент Сансърс, изпълнителен директор на Allergan. Платформи, в които е активен: Twitter, LinkedIn, Instagram
1. Дъг Макмилън, изпълнителен директор на Wallmart. Платформи, в които е активен: Facebook, LinkedIn, Instagram
Коментари