Наемането на нови служители може да бъде дълъг и сложен процес. Но не и за Марла Малкълм Бек, основател и изпълнителен директор на козметичната компания Bluemercury, купена през 2015 от гиганта Macy's за 210 млн. долара.
В интервю за The New York Times Бек споделя, че е „кралицата на 7-минутните интервюта“.
„Събеседванията ми траят по 7 или най-много 10 минути. Интересуват ме три неща – уменията, ентусиазъм, ще се впише ли кандидатът в колектива“, споделя тя.
Бек преценява уменията на база отговор на въпроса „Какво влияние оказа Вашата дейност върху предишното Ви работно място?“
„Важно е човекът да поема отговорност за проектите си. По начина, по който описва работата си, можеш да прецениш дали са го е правил или я е прехвърлял на някой друг“, казва бизнесдамата.
За да определи дали кандидатът има достатъчен ентусиазъм и воля, Бек го пита какво иска да прави в следващите 5 – 10 години. „Отговорът разкрива много за амбициите и креативността. Ако някой иска да се развива, значи иска да се учи. Ако иска да се учи, може да върши всяка работа“.
По последния показател – дали ще се впише във фирмата, Бек се обръща към автобиографията на кандидата. „Предпочитам хора, които са работили в малки компании. В големите работата на един е много малка част от цялото. Трябва ми някой, който може да се нагърби с различни неща и се чувства комфортно в не толкова формална атмосфера“, казва тя.
Коментари