Макар повечето хора да свързват Стив Джобс със създаването на технологичния гигант Apple, той има основна заслуга за успеха и на друга компания - студиото за анимации Pixar. Джобс бе негов председател и основен инвеститор.
Тъй като не прекарвал много време в офисите на Pixar, когато все пак отивал там, той трябвало бързо да разбере какво се случва и има ли някакви проблеми с бизнеса. Колегата му Анди Раскин си спомня, че за целта той имал любопитна стратегия.
"Джобс организираше срещи с малки групи от екипа - обикновено по 10 - 12 души. След това избираше един от тях и го питаше: "Кажи ми какво не работи в Pixar". Човекът отговаряше, а след това Джобс питаше останалите дали са съгласни. После избираше друг човек и му заявяваше: "Кажи ми какво работи добре в Pixar." Срещите с всеки екип се въртяха около тези два въпроса", разказва Раскин, цитиран от Business Insider.
-
Как минава един типичен ден на първата дама на САЩ Мелания Тръмп
Докато американският президент Доналд Тръмп търси всяка възм...
виж още
В стратегията на Джобс има логика. Често на оперативки служителите се притесняват да изказват мнението си пред шефовете и колегите. Затова когато накрая се попита дали някой има въпроси или коментари, отговорът обикновено е "не". Когато запитването е поставено на конкретен човек, със сигурност се получава обратна връзка и то на по-смислено и дълбоко ниво.
Коментари