Известният инвеститор и бизнес икона Робърт Хърджавек казва, че голяма част от стартиращите бизнеси се провалят скоро след старта си. Склонни сме да се доверим на преценката му, имайки предвид, че той е част от съдийския състав на световноизвестното риалити състезание за предприемачи Shark Tank. В живота и работата с той се е сблъсквал с трудностите, които стоят пред всеки стартиращ бизнес и споделя наблюденията си в скоро отпечатаната книга „Не трябва да сте акула, за да постигнете успех.“. Вижте 10-те основни причини за провал на стартиращи компании според него, които CNBC подбира от книгата му.
1. Недостатъчен първоначален капитал. Липсата на достатъчно финанси може да погуби и най-добрата идея.
2. Липса на познания за пазара, на който се опитвате да пробиете. Предварителното проучване на конкретната пазарна ниша, на която планирате да пласирате продукта (услугата) си е ключов момента от бъдещото развитие на бизнеса ви.
3. Липса на опит в управлението на екип. Ако не сте истински мотивиращ лидер, нещата може и да не се придвижат в желаната от вас посока.
4. Слабо счетоводство. Ако не знаете къде отиват парите ви, нищо добро няма да излезе.
5. Неефективно планиране. Доброто планиране може единствено да ви отведе там, където искате да сте в бъдеще.
6. Лош подбор на екипа. Забравете за семейството и приятелите, пише в книгата си Хърджавек, освен ако не са наистина подходящи за екипа ви.
7. Лош тайминг. Дори най-добрият бизнесмен знае, че не може да контролира всичко в бизнеса си, защото всичко е въпрос на добро планиране на времето.
8. Настоящата икономическа обстановка. Скачайки в пазар, които се е устремил надолу, без да сте сигурни, че можете да извлечете полза от спада му, е сигурен знак за катастрофа.
9. Личността ви. Истински успешните предприемачи имат завидна доза енергия, мъдрост и способност за самомотивация.
10. Липсата на подходящи партньори. Не можете да постигнете нищо съвсем сами. Всички имаме нужда от партньорско рамо, рано или късно.
Коментари