Милиардерът Ричард Брансън притежава толкова много бизнеси, че му е трудно да следи как се развиват всички. Със състояние от над 5 млрд. долара, той е един от най-успешните предприемачи в света. Но и неговата кариера е имала своите върхове и спадове. Брансън вярва, че провалите са нещо полезно и от тях можем само да се учим. Ето какви уроци е получил самият той.
1. Когато първата му компания не е печелела пари.
Брансън напуска училище на 16-годишна възраст през 1967 г., за да се занимава с бизнес. В случая - списание за младежи. Искал да направи медия, която да е гласът на неговото поколение. И макар съдържанието да било интересно, парите не идвали. Ако тогава Брансън бе продължил с оригиналната си идея, сигурно сега никой нямаше да знае името му. Но вместо това той решил да бъде по-гъвкав и да премине в музикалния бизнес. Създал звукозаписна компания, която по-късно се превърнала в империятя Virgin Records.
-
Най-богатите звезди под 21-годишна възраст
Докато вие си обирате стотинките, за да платите за кафе, тез...
виж още
2. Когато Virgin Atlantic почти се провалила още преди старта.
Брансън основава авиокомпанията Virgin Atlantic през 1984 г., като целта му е да направи пътуването по въздух по-приятно. Нямал обаче опит в сферата и начинанието за малко да се провали.
При тестовият полет на първия и единствен тогава самолет, възникнал сериозен технически проблем. Компанията не можела да вземе лиценз за превоз на пътници без изряден самолет и не можела да получи пари за поправка на самолета без лиценз.
-
5-има шефове на известни компании, които взимат по-малка заплата от вас
Изпълнителните директори на големите технологични компании са сред най-богатите хора в света. Състоя...
виж още
Вместо да се паникьоса или да се откаже, Брансън останал оптимист. Преструктурирал компаниите си и взел пари от други начинания, за да финансира ремонта. Лицензът бил получен и авиокомпанията започнала дейността си.
3. Когато фирмата му за безалкохолно се оказала ужасна идея.
Брансън минал в още една нова територия през 1994 г. Основал компания за безалкохолни напитики, чрез която смятал да се конкурира с най-големите имена в бранша. Началото било обещаващо и предприемачът имал големи надежди. Но скоро дошли финансовите резултати - напитките не се продавали. Били прекалено подобни на другите на пазара, нямали собствена идентичност. Идеята на Брансън се провалила, но той научил, че ако не си уникален, ако не предлагаш нещо различно, в бизнеса никой няма да те забележи.
Коментари