Милиардерът Марк Бениоф твърди, че "капитализмът, който познаваме, е мъртъв" и е време за нова форма на капитализъм, която да се съсредоточи повече върху общественото благо.
"Този нов вид капитализъм, който ще се появи, не е капитализмът на Милтън Фридман, в който важно е само печеленето на пари", предвижда милиардерът, който е изпълнителен директор на Salesforce и собственик на списание Time.
"Ако се стремите само към печелене на пари, не мисля, че ще издържите много дълго като изпълнителен директор или основател на компания. Трябва да сте повече от това в днешния свят", добавя Бениоф, цитиран от CNN Business.
Той е един от най-откровените корпоративни лидери, но не е единственият. Други също се опитват да поставят доброто на своите служители и клиенти пред печалбата.
Бизнес кръглата маса, влиятелна група изпълнителни директори, заяви през август, че най-успешните американски корпорации са отговорни за подобряването на обществото, като обслужват всички заинтересовани страни етично, морално и справедливо - а не само с цел повишаване на цената на акциите за акционерите.
В момента групата се ръководи от изпълнителния директор на JPMorgan Chase Джейми Даймън. През януари той ще бъде наследен от изпълнителния директор на Walmart Дъг МакМилън, който ще трябва да изкара двугодишен мандат.
Бениоф е много популярен с това, че е един от най-прогресивните изпълнителни директори в Силициевата долина - и в цяла корпоративна Америка по този въпрос. През последните няколко години ръководената от него Salesforce похарчи милиони долари, за да повиши заплатите на жените в компанията и да намали неравенството в заплащането във фирмата.
Бениоф дари 30 млн. долара на Калифорнийския университет в Сан Франциско, спонсорирайки нова програма, изследваща основните първопричини за бездомността - проблем, който засегна особено силно региона напоследък.
Той често обвинява технологичните компании, че не правят достатъчно в услуга на общественото благо. Милиардерът предлага да се изработи и приеме Закон за поверителност на личната информацията и личните данни в САЩ.
Коментари