Тара Рийд тъкмо се била преместила в Сиатъл. Седяла в новата си квартира и гледала голите стени. „Бях започнала да се интересувам от изкуство, но осъзнах колко досадно и трудно е да намериш картини за дома си. За храна, музика, мода, филми има десетки приложения с препоръки. Но не и за изкуство“, споделя тя пред Entrepreneur. Затова Рийд, която вече живее в Детройт, решила да запълни нишата. И създала Kollecto.
„Първо си го представях като видео чат със специалисти по различни видове изкуство. Само че надцених познанията на потребителите“, казва Рийд. „Човек знае какво харесва и какво не, но понякога може да се почувства неудобно да го обсъжда с професионалист.“
Преди да се заеме с това начинание, Рийд работела в маркетинг отделите на Microsoft и Foursquare. Но не знаела нищо за кодирането. Използвала вече съществуващи технологии, за да създаде приложението Kollecto. В завършения му вариант то превежда потребителите през различни селекции от картини и скулптури, базирани на техните вкусове, и им помага да направят информиран избор.
Успехът на Kollecto е голям. Самата Рийд започва да съветва други предприемачи как да създават апликации, ако не знаят да кодират. И днес вече притежава над 1 млн. долара в сметката си. А ако популярността на приложението ѝ продължи да расте, нищо чудно скоро то да струва няколко пъти по толкова.
„Когато хората ми искат съвет, им казвам: Просто започни. Има голям шанс да създадш нещо, което не работи. Но никога няма да узнаеш, ако не превърнеш идеите си в действия“, казва още Рийд.
Коментари