Основателят и изпълнителен директор на социалната микроблог мрежа Tumblr Дейвид Карп обяви, че напуска компанията. Новината, която беше съобщена първо от вестник The New York Times, бе потвърдена по-късно и от медийния конгломерат Oath, към който Tumblr принадлежи.
„Девид Карп ще напусне Oath в края на тази година. Дейвид основа Tumblr преди 10 години като пространство за създаване на нови светове и ние му благодарим за отдадеността и страстта, които доведоха до развитието на платформата с над 380 млн. блога и повече от 155 млрд. публикации”, гласи изявлението на Oath.
От 2013 година насам Tumblr е собственост на Yahoo! след сключената сделка на стойност 1,1 млрд. долара между двете страни. През 2016 година Yahoo! пък бе закупена от телекомуникационният великан Verizon, който е и най-големият интернет доставчик в САЩ. Срещу 1,1 млрд. долара тя продаде основните си услуги, включително интернет порталите и бизнеса си с онлайн реклами. В резултат на обединението Yahoo постави край на 20-годишното си съществуване като самостоятелна и независима компания и беше преименувана на Oath.
Именно множеството корпоративни размествания се смятат за причина Карп да се оттегли от поста си, въпреки че остава неясно защо точно той напуска, както и какви са плановете му за в бъдеще. За момента единствената сигурна информация е, че главният оперативен директор на Tumblr Джеф Д'Онофрио е бил избран да поеме поста на Карп.
В писмо, изпратено до колегите му, Карп увери, че „решението му идва след месеци на размисъл относно личните му амбиции и няма нищо общо с вярата му в бъдещето на Tumblr. Той добави също така, че е горд с развитието на социалната мрежа през последните 10 години и с хората, които са направили този растеж възможен.
Независимо от мотивите обаче, оставката на Карп бележи края на една епоха за Tumblr, който за отрицателно време се наложи като изключително влиятелна и могъща сила в интернет пространството, както и в дом на индивидуалистите. През годините под ръководството на Карп, Tumblr съумя да предложи една по-добра платформа за писателите, художниците, артистите и всички останали творчески личности, открояващи се с уникалното си увлечение по „фeндъм” културата и нестандартната естетика. Именно на подобни личности микроблогинг мрежата даде възможност да изразяват себе си и дори да добиват мащабна популярност.
Коментари