Познаваме я като Габи от „Отчаяни съпруги“, но Ева Лонгория е много повече от поредната актриса с красиво лице. Тя е продуцент, режисьор, създател на фондация и политически активна личност. Затова и не е изненадващо, че бе част от журито на Chivas The Venture – един от най-престижните конкурси за млади предприемачи в света.
"Целта на Chivas The Venture е много сходна на тази на моята фондация – фондация “Ева Лонгория”. Kогато я стартирах, знаех, че трябва да се концетрирам върху конкретна общност, за да постигна промяна. Не можех да променя всичко. Фокусирах се върху латиноамериканците, защото аз съм от там; върху жените, защото мисля, че те създават най-забележителните промени в семействата си; и също върху образование и предприемачество.
И така, от гледна точка на предприемачеството, създадохме микрозаеми за жени от латиноамерикански произход в САЩ, които искат да започнат малък бизнес. Осигурихме им достъп до капитал, бизнес инструменти, бизнес образование. Така че когато Chivas дойдоха и казаха, че правят този конкурс за социално предприемачество, аз си казах “Боже! Това е точно това, което ние правим!”“, споделя звездата в интервю за ролята си в конкурса.
По време на The Venture Ева Лонгория е имала възможност да се запознае и с проекта на българските участници от BeeSmart Technologies. Тяхната идея за „умни“ пчелни кошери, които да противодействат на опасното за всички ни измиране на пчелите бе приета много добре и достигна до полуфинал. Самата актриса споделя, че е била впечатлена от иновативните и устойчиви бизнес идеи, които имат потенциала да предизвикат трайна промяна.
Лонгория също има свой бизнес – от 10 години притежава ресторант в Холивуд. Но се е сблъсквала и с неуспехи. „Последното ми рисково начинание беше отварянето на ресторант във Вегас. Тогава дойде кризата и всичко се провали. Така че има риск, но научаваш толкова много от провалите – какво трябва да знаеш, преди да започнеш, кои са партньорите ти – искаш да се обградиш с хора, които са по-умни от теб”, обяснява тя.
Красавицата обаче не се ограничава само с този вид бизнес. Тя определено е доста амбициозна и директно заявява, че иска да изгради медийна империя.
„Аз съм продуцент и режисьор. И толкова много пъти, както сега примерно в този конкурс, латиноамериканците в САЩ повтарят: “Никой не говори за нас по телевизията, никой не снима филми за нас”. И аз им отговарям: “Трябва сами да създавате – да застанете зад камерата, да пишете, да продуцирате, да режисирате своите истории, сами да извоювате вашето място на екрана, никой няма да го направи вместо вас”. И за мен да изградя тази медийна империя е приоритет. Защото искам нашата общност да знае нашите истории. В момента снимам филм за HBO, който се казва “A Class Apart” и става дума за 1950-те, когато първият адвокат от мексикански произход води дело във Върховния съд. Подготвям и минисериал за ацтеките. Това ме вълнува особено силно“, казва тя.
Лонгория осъзнава отговорността, която носи като популярна личност и пример за подражание на хиляди латиноамериканци.
"Аз съм марка, както и Chivas. И брандовете имат корпоративна отговорност да връщат нещо на света, на хората, които купуват техния продукт. Обичам да работя с партньори като Chivas, които дават милиони долари, опитват се да открият страхотни идеи. Видяхте ли финалистите? Имаха невероятни идеи, които могат да се приложат в различни държави. Трябват ни повече компании като Chivas, които ги подпомагат. Така няма нужда хората да разчитат на държавата или на благотворителност“, споделя още актрисата.
Припомнете си повече за проекта, с който българите от BeeSmart Technologies участваха в The Venture, в интервюто, което създателят на компанията Сергей Петров даде специално за Expert.bg.
Коментари