Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос публикува ежегодното си писмо от акционерите на компанията. Тази година основната тема е поемането на рискове. Според Безос Amazon е най-доброто място на света за... провали. А причината е именно, че компанията не се притеснява да рискува.
Шефът на гиганта за онлайн търговия откроява два вида решения.
Вид 1: Решения, които са необратими и които трябва да се обмислят много внимателно.
Вид 2: Решения, които са като да влезеш през врата – ако помещението не ти харесва, просто се връщаш назад.
Големият проблем се появява, когато двата вида биват объркани, твърди Безос.
„Колкото повече се разширява една компания, толкова по-често ръководителите ѝ започват да взимат решения от първия вид във всевъзможни ситуации. Резултатът е забавяне в развитието, страх от експерименти, липса на иновации. Трябва да измислим как да се борим с тази тенденция“, заявява той.
Обратната тенденция обаче не е много по-добра, Компаниите, които разчитат само на решения от втория вид, не просъществуват достатъчно дълго, за да се разраснат. „Ключът е да се намери баланс“, пише още Безос.
Коментари