През 2011 и 2012 г. клиентите на Топлофикация са посочили като основен проблем, че не могат да разбират сметките си.
Това каза Боряна Колева, изпълнителен директор на "Нелбо" ЕАД при представянето на резултатите от анкета за това от какво негодуват абонатите на Топлофикация, предаде БГНЕС.
Анкетата е проведена през юли-август 2012 г. Повечето от участвалите в анкетата са висшисти.
Има сравнително покачване на ръста в одобрението на дейността на топлинните счетоводители. Всеки пети може да се каже, че одобрява дейността на топлинния счетоводител, заяви Колева.
Тя съобщи, че голяма част от хората не са наясно дали искат да сменят топлинния си счетоводител. Стана ясно и че репутацията на компанията ще е от съществено значение в избора на евентуална смяна на топлинен счетоводител. Анкетата показва, че почти двойно нараства броят на хората, които ще изберат евтините уреди.
Хората биха избрали радиоотчитане, защото няма да чакат инкасатора в дома си и смятат, че по този начин ще бъдат спрени кражбите на парно, което е голям проблем към момента. Увеличава се процентът на хора, които възприемат уредите като скъпи, но намалява броят на хората, които казват, че изобщо не знаят какво представляват уредите за радиоотчитане. Абонатите искат по-опростена формула за отчитане. Би било добре месечният отчет да е задължителен, но с право на избор на уреди от клиента, добави Колева.
От своя страна Богомил Николов, председател на Асоциация "Активни потребители" коментира, че е много важно всеки управленски ход или действие да бъде базиран на това какво мислят хората.
С тази идея "Активни потребители" се включиха в изследването, за да подпомогнем възможността повече хора да си кажат мнението и все пак и ние от наша страна, надяваме се да подпомогнем МИЕТ и НС в разработването на предстоящите промени в Закона за енергетиката. Беше лансирана идеята за задължително преминаване към отчитане на уредите всеки месец и въвеждане на уреди с радиоотчитане, заяви Николов.
Това би било поредната управленска грешка, започвайки с думата задължително. Смятаме, че хората трябва да имат възможност за избор. Това би създало ситуация, в която фирмите за топлинно счетоводство да убеждават хората кое е по-добро за тях, подчерта Николов.
Той посочи, че е видно от данните, че хората имат огромни съмнения, много ниско доверие в системата. "Смятаме, че възможността да избират сами кой да измерва и как да измерва тяхната енергия ще създаде условия и плавно да се повиши това доверие в тази услуга и след това и в услугата топлофициране като цяло", поясни още Николов.
Коментари