Трудно ще се справим без работеща рафинерия в страната, независимо кой я оперира. Това коментира по темата с рафинерията на "Лукойл" и пристанището "Росенец" Светослав Бенчев от Българската петролна и газова асоциация пред bTV.
По думите му ще настъпи доста сериозна криза на доставките на горива у нас, а основната причина е, че България няма инфраструктура за разпределението им.
"Нямаме жп вагони, с които да бъдат превозвани внесени по море продукти. Нямаме достатъчно цистерни, автотранспорт, с който да бъдат доставени в случай, че тръбопроводите не работят. Ще бъде доста сложно", подчерта той.
Още: Ето какво ще се случва с "Лукойл" в България
"Освен това, и в Гърция, и в Румъния производствената цена на горивата е с между 15 и 25 стотинки по-висока от тази на рафинерията в България, което несъмнено означава, че цените ще бъдат и по-високи. Както в Румъния, така и в Гърция няма излишък на готови продукти", обясни Бенчев.
"За пристанището в "Росенец" – доколкото ми е известно, държавата притежава единствено кея на това пристанище. Всичко останало, включително самото пристанище, е регистрирано на името на "Лукойл Нефтохим Бургас". Доста проблеми ще бъдат създадени, ако нещо се случи с пристанището, но все пак това е политическо решение", коментира още той.
На първо четене: Депутатите прекратиха концесията на пристанище "Росенец"
Коментари