Никой не би се почувствал щастлив, ако отиде в магазина с идея да си купи нещо и на прага установи, че магазинът не работи точно в този момент – или ако магазинерът врътне ключа под носа на купувача. Ами ако Вие сте собственик на този магазин? Немислимо! Сайтът на всяка търговска фирма е нейният магазин в дигиталния свят. И нито един собственик не би си позволил да прогони клиентите си: да ги спре в момент, в който те имат интерес към предлаганата стока или услуга. За да бъде сайтът като приветлив магазин, от решаващо значение е хостингът.
Хостингът – това е дигиталният „поднос”, който „сервира” сайтовете на техните посетители. Той трябва да е стабилен и надежден през 100% от времето.
Виртуална витрина
Надеждният хостинг е това, което прави даден сайт или електронен магазин винаги достъпен онлайн. Подобно на витрина, той трябва да е перманентно видим за всеки потенциален „минувач”. Всяка минута, когато сайтът не е онлайн, витрината е невидима. Бизнесът губи шанса при него да дойде потенциален клиент. И, досущ като при физическите магазини, ако заинтересованото лице не намери каквото търси в конкретния момент, най-вероятно ще отиде в конкурентен магазин.
Следователно от надеждната услуга на хостинг-партньора зависи бизнесът да е видим в интернет, да е с „с отворени врати” за онлайн аудиторията.
Сигурност
Сайтовете нерядко стават обект на злоумишлени атаки. Те идват под най-различни форми – хаквания, заразяване със зловреден код и др. Добрият хостинг-доставчик е като добрия търговски център: грижи се за реда и спокойствието на своите клиенти. Той брани сайтовете, които поддържа, от вредните въздействия на недобронамерените особи.
Това е особено важно за малкия бизнес. Обичайно той няма ресурсите да поддържа собствен отдел за ИТ сигурност. В действителност, малкият бизнес у нас може да изобщо да няма дори ИТ отдел.
Когато хостинг-доставчикът има грижата всеки сайт, който поддържа, да е защитен и да е невредим, то бизнесът няма нужда да се ангажира с грижи по сигурността на уеб-витрината си. Той може спокойно да се съсредоточи върху своята основна дейност.
Важно е да се знае, че сериозният хостинг-доставчик обикновено поддържа и резервни копия на данните и системите на сайтовете, както и инструменти за тяхното бързо възстановяване, ако все пак се стигне до срив. За всеки собственик на сайт това означава пълноценна грижа за неговото интернет-присъствие.
Добро класиране в търсачките
Бизнесът, който иска да бъде винаги конкурентен, прибягва до SEO за своя сайт: оптимизиране на сайта за търсещите машини в глобалната мрежа. Основната задача на SEO е да направи сайта видим на челни позиции, когато хората търсят дадената услуга или продукт.
Но ако този сайт често „пада” от интернет, ако системно е недостъпен или пък има технически трудности, това влияе отрицателно на неговото класиране. Търсачките няма да го харесват. Техните радари често няма да го „забелязват”. В резултат, класирането ще е слабо, независимо от вложените усилия.
Значение за търсещите алгоритми има, наред с други неща, има и това за колко време се зарежда сайтът. Бавните сайтове не се толерират.
Всичко това значи, че добрата хостинг услуга е предпоставка за конкурентно предимство в уеб-класирането.
Техническа поддръжка
Може би изглежда логично всеки доставчик на хостинг да има добра техническа поддръжка, но това е факторът, който в действителност отличава най-добрите.
В днешно време човек има богат избор от възможности за хостинг. Много от тях идват от фирми в чужбина и са забележително евтини. Но нерядко ниската такса има своята висока цена: стигне ли се до технически проблем (а дори хората с добра техническа грамотност все някога се оказват безсилни да се справят сами), нуждата от помощ може да коства много време, нерви и разправии.
Всяка минута, когато бизнесът чака „съпорта” да му обърне внимание, е минута на губене на клиенти и пропускане на възможности за продажби, а също и репутационна щета. Непрофесионалната работа, липсата на отзивчивост, прехвърлянето на заявката за съдействие от отдел на отдел може да докара до отчаяние собственика на сайта, нуждаещ се от помощ.
За съжаление няма външни признаци, по които може да се отгатне на какво ниво е техническата поддръжка при даден хостинг доставчик. Неговите клиенти обаче могат да дадат най-вярната референция.
Не би било пресилено да се каже, че нивото на поддръжката е най-важният фактор за избора на доставчик на хостинг. Уважаващият себе си бизнес следва да гледа именно този показател, много преди цената на услугата.
Коментари