Заплаха или възможност е Tesla за китайските електромобили?


Заплаха или възможност е Tesla за китайските електромобили?
Снимка: Tesla

4134

Произвежданите в Китай автомобили Tesla биха могли да окажат голямо влияние върху местните играчи, заради очевидните предимства на компанията, включително високотехнологична електронна система и много добри показатели, но в дългосрочен план тази конкуренция ще насърчи стабилното развитие на китайския сектор на електрическите превозните средства, смятат експерти.

В присъствието на основателя на Tesla Илън Мъск, в завода на компанията в Шанхай се проведе церемония по пускането на пазара на първите произведени автомобили – Model 3. Дни преди събитието цената на Model 3 бе понижена – от 355 800 (51 225 долара) на 323 800 юана (46 631 долара) за базовата конфигурация, а с правителствените субсидии за НЕВ, крайната цена спадна до 299 000 юана (43 060 долара), предава bulgarian.cri.cn.

"Добрите показатели на Model 3, заедно с намалената цена и ефективното управление на компанията, са много привлекателни за клиентите и биха могли да създадат голяма заплаха за местните китайски производители на електрически превозни средства", казва У Шъчън, анализатор на автомобилния пазар, цитиран от в. "24 часа".

Според Tesla, 30% от частите, използвани в първата партида Model 3, са от Китай и се очаква това съотношение да достигне 70% до средата на тази година и 100% до края ѝ, според медийни публикации.

"С увеличаване процента на използване на местни части, Tesla има по-голям потенциал за ново понижаване на цената, което може да предизвика паника сред местните производители", отбелязва У Шъчън.

Въпреки че Tesla може да бъде силен конкурент на местните играчи, това също би могло да помогне за подобряване на китайската индустрия за електрически возила, според експерти.

Сю Хъи, председател на Beijing Automotive Industry Corp, заяви на неотдавнашна конференция, че автомобилната индустрия в Китай е в процес на фундаментална промяна и Tesla може да бъде еталон за местните производители на автомобили. Според него, компанията на Мъск цели да отнеме пазарен дял от традиционните автомобили и да насърчи използването на електромобили.

В момента китайските производители на този тип автомобили разчитат повече или по-малко на правителствени политики, като например субсидии, което всъщност не е здравословно за развитието на индустрията, казва У Шъчън и добавя, че появата на Tesla може да предизвика паника сред местните играчи в краткосрочен план, но в дългосрочен това ще помогне на китайските регулатори и участниците в индустрията да преосмислят посоката за бъдещото развитие на сектора.

Още от Автомобили


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички