General Motors възражда легендарния си джип "Хамър" (Hummer) близо десетилетие след като марката спря да съществува. Могъщият четириколесен звяр, използван и от армията на САЩ, ще заживее нов живот като изцяло електрически пикап, пише CNN Business.
General Motors ще популязирира възродения "Хамър" с амбициозна рекламна кампания, включително и по време на шоуто "Супер Боул" през февруари. Баскетболната звезда ЛеБрон Джеймс е привлечен като рекламно лице на модела, съобщава The Wall Street Journal.
Спортното събитие е обичайно място, на което големи автопроизводители като Kia, Mercedes-Benz и General Motors представят новите си модели.
General Motors прекрати производството му през 2010 г., след като компанията изпадна в несъстоятелност и беше принудена да се откаже от някои от по-скъпите си марки.
Завръщането му в електрически вариант донякъде е изненадващо и определено е нетипично за известния с големия си разход на гориво джип. Именно заради това в миналото моделът често беше обект на критики от природозащитниците.
Новият "Хамър" се очаква да излезе на пазара в края на 2021 г. или началото на 2022 г., като ще се продава под марката GMC в 2 разновидности – пипкап и SUV, които ще са здрави, мощни и с обичайните добри офроуд възможности.
Легендарният модел ще е флагман на цяла нова гама електрически пикапи и всъдеходи, разботени и произведени от General Motors.
Автомобилният гигант ще се опита да се възползва от славата на "Хамър", за да запази водещата си роля на американския пазар на пикапи и други подобни превозни средства. Компанията държи около 70% пазарен дял в този сегмент отвъд Океана, от който печели около 70% от приходите си, благодарение и на високите маржове на печалба.
GM неслучайно инвестира сериозно в електрификацията на този сегмент, тъй като SUV са най-купуваните модели в световен мащаб, а според експерти електромобилите вероятно ще формират 40% от продажбите в САЩ до 2040 г.
Коментари