Пренасочването на производството към електрически автомобили няма да засегне печалбите на Volkswagen.
"Не очакваме влошаване на маржовете. Нашето предимство е, че всички наши марки имат една и съща платформа за електрически продукти и същите батерии, които купуваме в Китай", каза изпълнителният директор Херберт Дайс в интервю за италианския вестник La Repubblica.
Германският автопроизводител очаква да продаде близо 20 000 броя от електрическия Audi e-Tron през 2019 г., а планираната за годината продукция на електрическия Porsche Taycan вече е разпродадена.
Поръчките за наскоро представеният компактен електрически модел на групата - за VW ID.3 вече покриват планираното производство до средата на 2020 г., отбеляза Дайс, цитиран от Reuters.
По време на автосалона във Франкфурт миналия месец германските производители в премиум сегмента представиха електромобили като свои водещи модели, за да накарат клиентите да изберат тях вместо замърсяващите SUV.
Дайс е обезпокоен от търговската война между САЩ и Китай, която вече предизвиква спад в продажбите на концерна на китайския пазар, въпреки че пазарният му дял в страната нараства през последните шест месеца, достигайки 19%.
Volkswagen обаче не планира да намалява предлаганите модели на китайския пазар.
Коментари