Компанията Toyota продължава да разширява сферата на използване на водородни силови агрегати. Като част от проекта Project Portal на пристанищата в Лонг Бийч и Лос Анжелис започнаха работа камиони H2, които са оборудвани с електрически двигатели с водородни клетки. Агрегатите са идентични с тези, които японците използват за лекия атомобил Toyota Mirai.
При седана мощността на задвижващата система е 153 к.с., но при камиона тя развива повече от 670 к.с. и 1800 Нм въртящ момент. Това е напълно достатъчно, за да може той да тегли товар с тегло до 36 тона. Специално за камионите, на пристанищата са построени зарядни станции, които само за 20 минути осигурват енергия, достатъчна за пробег от 320 км, съобщава Actulano.com.
Специалисти пресметнаха, че 10-те тежки машини, работещи ежедневно на двете пристанища, упротребяват около 1 тон водород на ден. Това е и причината за изграждането на двете зарядни станции, тъй като в районите функционират от по-рано такива. Те обаче се използват от собственици на стандартни Toyota Mirai, при това ежедневно и камионите само ще затруднят работата им.
На свой ред от Toyota вече обявиха, че опитът с използване на водородни силови агрегати на толкова крупногабаритна техника ще донесе огромни ползи. Бъдещите камиони ще могат да осигурят висока енергийна ефективност, като за разлика от машините с традиционни двигатели с вътрешно горене няма да замърсяват атмосферата. Идеята на японците е да пуснат и автобуси на водород, които да превозват гостите на Токио по време на олимпийските игри през 2020 г.
Коментари