Продажбите на електромобили в света са се увеличили с 54% през 2017 г. и са достигнали 3 милиона.
В Китай, който е най-големия в света пазар на този тип коли, увеличението също е около 50%, но делът на електромобилите в общия национален автомобилен парк остана ниско, около 2,2%.
В Норвегия такива автомобили са с най-висок дял в пазара, но дори и там техният дял в парка на страната е нисък – 6,4%.
Въпреки това експертите са оптимистично настроени за перспективите в този сектор.
Ако политиците изпълнят сегашните си ангажименти към околната среда, "броят на електрическите лекотоварни автомобили на пътя ще достигне 125 милиона до 2030 г.", гласи една от прогнозите.
Не е случайно подчертаването на ролята на политиците, защото правителствата трябва да поемат водеща роля в подмяната на автомобилния парк от задвижвани с бензин и нафта коли.
ЕС трябва да съкрати с 40 процента емисиите на причиняващи парников ефект газове.
Франция, която е на второ място по производство на коли в Европа след Германия, обяви амбициозния си план през 2040 г. да прекрати продажбите на бензинови и дизелови коли.
Електромобилите използват акумулатори вместо бензин или дизел, но и при тях има будещи въпроси неща.
Ключови елементи от акумулаторите включват кобалта, голяма част от който идва от мините в разкъсваната от безредици ДР Конго.
Правозащитни групи изразяват безпокойство от корупцията в свързаната с кобалта промишленост и в голяма степен лошите трудови условия в мините в ДР Конго.
Коментари