От известно време много експерти предупреждават, че производството на електрически модели носят сериозни загуби на компаниите. Известен е примерът с Tesla Motors, която през 2017 г. стана най-скъпата американска автомобилна компания (нейната капитализация премина $51 млрд. долара), но през цялото си съществуване носи само загуби. За 2016 г. например те са около 675 млн.
Агенция Bloomberg цитира свои източници от концерна General Motors, който разкриват, че за всеки един произведен електромобил Chevroelt Bolt с компанията губи между 8000 и 900 долара. Това е при стартова цена на модела в рамките на 37 000 долара. В същото време GM печели най-много от продажбата на вредните за екологията пикапи и всъдеходи.
За сериозни загуби от електромобилите пред Bloomberg алармира и изпълнителният директор на Fiat Chrysler Automobiles - Серджио Марккионе. От думите му става ясно, че на всеки продаден хечбек Fiat 500 губи до 20 000 долара. Цената на самия модел е 33 900, пише Actualno.com.
Това е и причината Fiat Chrysler да оптимизира производството на електромобили с цел намаляване на финансовите загуби. Според Маркионе, производството на електрически модели е задължително за всички компании, но трябва да бъде намерен верния баланс за това.
"Ние ще продължим да развиваме "зелените" технологии, но трябва да открием бързо правилните решения, ако искаме да се конкурираме с Tesla. В автомобилния бранш нещата се случват по-бавно, докато Илон Мъск (б.а. - шефът на Tesla) мисли и действа със скоростта на ракета", аргументира се Маркионе.
Коментари