Американският президент Доналд Тръмп се срещна във вторник с изпълнителните директори на най-големите производители на автомобили в Германия. Преди дни той обяви, че обмисля въвеждането на нови мита върху вносните автомобили.
След разговорите шефовете на немските автопроизводители излязоха оптимистично настроени, че ще бъде предотвратена заплахата на Тръмп.
Белият дом каза, че Тръмп е насърчил автомобилните производители да произвеждат повече в Съединените щати, където вече те са значими производители.
"Президентът сподели визията си за всички производители на автомобили, произвеждащи в Съединените щати и създаване на по-приятелска бизнес среда", се казва в изявление на Белия дом след срещата, цитирано от БГНЕС.
През юли Вашингтон и Брюксел съобщиха за примирие в тактическата битка, след като Тръмп заплаши да наложи мита върху вноса на автомобили от Европа, като се позова на националната сигурност.
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цетше, който познава добре САЩ, тъй като живее там, даде оптимистична оценка след разговорите с Тръмп.
"Бих казал, че тази и косвена потенциална заплаха (с митата) е намалена", каза Цетше.
Той добави, че атмосферата по време на разговора е била „много положителна, приятна."
Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дис също изрази оптимизъм.
"Това е основната причина, поради която сме тук - да избегнем допълнителните мита и мисля, че се движим в добра посока."
Дис добави: "Мисля, че направихме голяма крачка напред, за да избегнем митата."
BMW, която поддържа основния завод за производство на коли в Южна Каролина, заяви във вторник, че срещата е "конструктивна", но отговорността за международната търговска политика "почива единствено на съответните политически институции", което означава, че Брюксел ще има последната дума.
В рамките на две години компанията съобщи, че планира да добави 1000 позиции към 10 000 работници, работещи в Южна Каролина в завода в Спартанбург.
По-рано министърът на търговията Уилбър Рос заяви, че целта на срещата е да намали търговския дефицит от 30 милиарда долара, който САЩ имат с Германия при автомобилите и авточастите, което възлиза на половината от общия дефицит от 66 милиарда долара с Берлин.
"Опитваме се да ги накараме всички да увеличат производството си в САЩ", каза Рос пред CNBC преди срещата, като отбеляза, че германските заводи са с капацитет.
Първоначално не беше предвидено Тръмп да участва в срещата с шефовете на германските автогиганти, но говорителката му Сара Сандърс обяви, че ще има „кратка среща“ на президента с Дис, Цетше и Николас Петер от BMW.
Коментари