Търговският регулатор на Южна Корея ще внесе обвинения срещу Volkswagen и пет от неговите ръководители и ще наложи тежка глоба на германския автомобилен гигант относно измамни реклами, според които автомобилите му спазват разпоредбите за отделяните вредни газови емисии.
Комисията за лоялна търговия заяви, че Volkswagen е имала преувеличена реклама, в която посочва, че неговите автомобили, продавани в Корея, изпълняват строгите стандарти на Европейския съюз Euro 5 за газовите емисии, съобщава The Wall Street Journal.
Компанията е измамила потребителите чрез фалшиви и преувеличени реклами, които нарушават честните търговски правила, посочи комисията в свое днешно официално изявление.
Volkswagen рекламираше, че нейните автомобили са преминали емисионните стандарти на Европа в свои брошури, в уеб сайта на компанията и посредством реклами в Южна Корея от декември 2007-а до ноември 2015-а година. Обвиненията са факт след избухналия през септември миналата година скандал в САЩ относно фалшифицирани резултати на тестовите вредни емисии на някои от дизеловите автомобили на немската компания.
След предварително разследване на твърденията южнокорейската комисия за лоялна търговия предупреди през юли, че ще предприеме административни и правни действия, включително и налагането на солени по размер глоби относно подвеждащите реклами.
Комисията обяви в сряда, че ще подаде жалби до прокуратурата срещу Volkswagen и неговото корейско поделение и срещу пет водещи мениджъри на компанията в Германия и Южна Корея, включително Йоханес Тамер, сегашен шеф на Audi Volkswagen Korea, и Тревър Хил, който беше начело на южнокорейското поделение между 2007-а и 2012-а година.
Търговският антимонополен орган заяви, че също така ще наложи глоба на Volkswagen Korea в размер на 37,3 млрд. корейски вона (около 32 млн. щатски долара) и нареди на автомобилния производител да издаде коригирани версии на своите реклами. Глобата ще бъде най-високата, издавана някога от комисията, във връзка с фалшиви и повеждащи реклами и доста по-голяма по размер от подобни наказания, налагани на автомобилни производител в други страни като Италия, Бразилия и Тайван.
Коментари