Преминаването към електромобили може да струва 410 000 работни места на Германия до 2030 г., съобщава Handelsblatt, позовавайки се на правителствени съветници.
Само при производството на двигатели и трансмисии около 88 000 работни места ще бъдат изложени на риск, посочва изданието, цитирайки доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността (NPM), правителствен консултативен орган.
Двигателите на електрическите автомобили са направени от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което ще доведе до уволнения, се казва в доклада.
Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да е достатъчно за поддържане на сегашното ниво на работни места, съобщава германският бизнес ежедневник, цитирайки председателя на NPM Хенинг Кагерман.
През 2018 г. заетостта в автомобилната индустрия на Германия достигна 834 000 души, което е най-високото ниво от 1991 г. насам.
Главният орган на автомобилната индустрия в Германия (VDA), който през декември предупреди за съкращения на работни места през 2020 г. поради спад в продажбите на автомобили в световен мащаб, заяви, че прогнозата на NPM се основава на "прекалено краен и нереалистичен сценарий".
Индустрията, важен двигател за растеж в най-голямата икономика в Европа, ускорява плановете си за пускане на електрически превозни средства под натиска на стремежа на Европейския съюз за по-нататъшно намаляване на емисиите на въглероден диоксид.
Коментари