Продажбите на европейските марки автомобили отново падат значително през август, като именно доскорошният лидер на пазара „Фолксваген” сега завлича всички надолу, пише „Файненшъл Таймс”.
Автомобилните продажби на Стария континент, които са важен сегмент от световната автомобилна индустрия, спадаха през шест от осемте месеца на 2013 г. Това предизвика загуби от милиарди долара и затваряне на немалко заводи. Пазарът във Великобритания остава единствения светъл лъв в общата картина. И през август той регистрира ръст, подобно на предходните 18 месеца.
„Фолксваген” обаче – най-продаваната марка в Европа – отбелязва намаление на продажбите си от 17,3%, като това се равнява на горе-долу половината от общия спад на пазара. Компанията обвини за неуспехите си времето.
„Приходите през август в Германия бяха значително повлияни от лошото време – заради бурята във Волфсбург например няколко хиляди наши автомобила бяха повредени”, заявиха наскоро от „Фолксваген”. Спадът през август идва след далеч по-положителни резултати през юли (ръст на продажбите с 5% в ЕС), които накараха компанията да повиши очакванията си за близкото бъдеще.
Като цяло през периода януари-август 2013 г. продажбите на коли в ЕС са с 5,2% по-малко отколкото през същия период на предходната година. Така те паднаха до най-ниското си ниво от 1990 г. насам.
Анализаторите очакват продажбите в Съюза да продължат да се свиват и до края на 2013 и да допринесат за по-бавното възстановяване на Стария континент от финансовата криза.
При различните марки все пак има различни тенденции. Продажбите например на БМВ, „Мерцедес”, „Ягуар Ланд Роувър” растат, докато тези на „Пежо” продължават да вървят надолу. Очаква се „Фиат”, „Форд”, „Дженеръл Мотърс” и „Пежо” да загубят общо 5 млрд. евро на европейския пазара тази година. Според експертите негативните резултати се дължат и на силната конкуренция на марки като „Хюндай”, която засилва позициите си на Стария континент.
Въпреки всичко има и някои прогнози, че продажбите на автомобили ще отбележат малък ръст през последното тримесечие на годината и ще останат същите или ще се повишат през 2014 г. В същото време големите европейски производители ще се стремят да разширят влиянието си и на други пазари като Китай, САЩ и Южна Америка.
Коментари