Вниманието на всички обикновено е насочено към новите модели. С впечатляващи реклами, лъскави церемонии, шумни представяния и вдъхновени речи производителите обявяват пристигането на новите си автомобили.
Цялото това въодушевление отсъства, когато някой стар модел бъде спрян от производство. Автомобилните компании не го рекламират, освен ако нямат негов превъзходен наследник, с който да се похвалят. За тях краят на производството на даден модел не е повод за празник.
Старите модели постепенно потъват в забрава. Единствено някои от притежателите и феновете им си ги спомнят с носталгия.
Експертите от JATO посочват 10 популярни модела, с които Европа ще се сбогува тази година:
CITROEN C4
Второто поколение на наследника на Xsara беше представено през септември 2010 г., но така и не получи фейслифт. Тъй като марката се фокусира върху SUV-тата, а моделът C4 Cactus се нареди близко до този сегмент, C4 никога не можа да изиграе важна роля.
FIAT PUNTO
Той беше един от най-продаваните модели в Европа. Първото поколение Fiat Punto дойде през 1993 г., а последното беше пуснато през 2005 г., споделяйки платформата с Opel Corsa. Въпреки незначителните подобрения във визията през 2009 и 2012 г., Punto остарява бързо в сравнение с по-модерните си съперници.
VOLKSWAGEN BEETLE
Любимата на мнозина "костенурка" е единствената емблематична кола в тази класация, която се сбогуваме. За разлика от Fiat 500 и Mini, Beetle изпитваше сериозни трудности да се наложи на пазара поради високата си цена и не особено големи възможности. На 13 септември 2018 г. Volkswagen обяви, че Beetle ще прекрати производството си през юли 2019 г.
VOLKSWAGEN JETTA
Докато Golf от години е лидер сред най-продаваните модели в Европа, това не важи за неговата версия седан – Jetta. Липсата на достатъчни продажби и слабия интерес към компактните седани принудиха Volkswagen да се откаже от Jetta в Европа. Моделът обаче се продава много добре в Северна Америка.
KIA CARENS
Още един семеен миниван, който беше спрян без предупреждение. Carens се изправи срещу Grand Scenic, Grand C4 Picasso, Verso, както и някои други конкуренти. Вместо да съживи модела, Kia реши да се съсредоточи върху другите компактни автомобили като Sportage и семейство Ceed, към което се прибавиха Xceed и Proceed.
MITSUBISHI PAJERO / MONTERO / SHOGUN
Макар че това е един от най-известните модели на Mitsubishi, той много трудно намира клиенти в Европа. Заради размерите си, високата цена, ниската информираност за марката и други фактори, този модел на Mitsubishi напусна европейския пазар тази година.
SEAT TOLEDO
За момента няма признаци, че Seat ще замести Toledo. Съдбата на този евтин малък се промени, когато Skoda представи наследника на Rapid, неговия близнак, но Seat остана безмълвен. Във всеки случай, Toledo никога не е играл важна роля на пазара от представянето си през 2012 г.
TOYOTA AVENSIS
Вместо да работи върху ново поколение, Toyota реши да спести малко пари и да доведе Camry в Европа. Тъй като търсенето на класическите седани се свива, компанията реши, че няма смисъл да инвестира в нов Avensis, когато Camry вече е шампион на други пазари.
FORD B-MAX
Наред с Opel Meriva, Nissan Note и Citroen C3 Picasso, Ford B-Max e поредната жертва на бума на SUV-тата. Производството започна през юни 2012 г. и завърши през септември 2017 г. Този модел беше прекратен още при първото му и уникално поколение.
NISSAN PULSAR
Моделът беше обявен от Карлос Гон като голям конкурент на Volkswagen Golf. Pulsar пристигна в Европа през 2015 г., но напусна пазара само 3 години по-късно. Причината? Популярността на Qashqai, която така и не позволи на Pulsar да намери своето място. Този модел няма да липсва на никого.
Коментари